برای زوج ها، ارتباط عاطفی و صمیمیت جنسی کاملا به هم مرتبط هستند، بنابراین مشکلات در یک زمینه اغلب زمینه دیگر را بی ثبات می کند. در واقع یک رابطه "مرغ یا تخم مرغ" بین رابطه جنسی و ارتباط عاطفی برقرار است و  ممکن است برای هر یک از افراد شرایط و دلبستگی ها و علایق کاملا متفاوت باشد و حتی میتواند یکی را به دیگری ترجیح دهد.

چگونه به همسر خود بفهمانید که حوصله رابطه جنسی ندارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی برای برخی از افراد، تمایل به داشتن رابطه جنسی به معنای این است که احساس عاطفی خوبی در آنها ایجاد شده اما برای برخی دیگر، شاید به دلیل بک گراند های ذهنی و فیزیولوژی و یا حتی سبک دلبستگی ، شروع رابطه جنسی راهی است که به آسیب پذیری های عاطفی خود غلبه کنند.

اغلب در یک رابطه، یک فرد که آغازگر رابطه جنسی است حالا به هر دلیلی - سنت، فرهنگ، جنسیت- برقراری رابطه جنسی را برای جلب توجه از طریق لمس، محبت و رابطه جنسی میداند.

هنگامی که یک نفردر عشق ورزی رهبری را بر عهده می گیرد، بیشتر بار رد شدن آن را متحمل می شود. شروع رابطه جنسی مستلزم چنین ریسک کردن و آشکار کردن نیاز اولیه خود است که رد این پیشنهاد جنسی می تواند دردناک باشد.

تحقیقات نشان می دهد که یک پاسخ مثبت برای برقراری رابطه جنسی به شدت به یک ازدواج شاد کمک می کند و یک پاسخ انتقادی یا منفی می تواند آسیب جدی به رابطه وارد کند.

هر شریکی که رابطه جنسی را آغاز می کند، امیدوار است که یک واکنش پذیرا و هیجان انگیز از طرف شریک زندگی خو د دریافت کند . اما گاهی اوقات پیشنهاد در زمان مناسب ارائه نمی شود یا با توجه به وضعیت ذهنی فرد یا وضعیت رابطه مورد استقبال قرار نمی گیرد. خوشبختانه، تا زمانی که صادق باشیم، می توانیم پیشنهاد را بدون آسیب رساندن عاطفی به شریک جنسی خود رد کنیم.

در اینجا سه سناریو وجود دارد که نشان می‌دهد شریک زندگی یک پیشنهاد جنسی را رد می‌کند یا نادیده می‌گیرد، همراه با چند پیشنهاد برای مدیریت موقعیت به شیوه‌ای که دلبستگی را حفظ کند:

بعد از ناهار بعدازظهر یکشنبه، آدام ابروهایش را برای همسرش شارون تکان می‌دهد و در حالی که بچه‌هایشان در حال چرت زدن هستند، به خودشان «چرت» پیشنهاد می‌کنند. شارون با احساس استرس پس از جمع کردن کودکان به کلیسا و ناهار، آهی می کشد و به سمت اتاق خواب می رود.

شارون می‌توانست صادقانه با آدام در مورد نیازهای واقعی‌اش صحبت کند و بگوید: «عزیزم، می‌ترسم گیج‌ام و قبل از اینکه بتوانم با تو رابطه داشته باشم، برای بهبودی از صبح به زمانی برای آرامش خودم نیاز دارم. آیا می‌توانیم یک چرت واقعی بزنیم و بعد تا قبل از عصر با هم سرحال باشیم؟»

لاوون بعد از دوش شبانه‌اش در حالی که دندان‌هایش را مسواک می‌زند و دست‌هایش را دور کمرش گرفته می‌گوید: «مرد من یک مرد گرم است!» در حالی که ترور به او نیاز دارد اما در مورد اختلال نعوظ گاه به گاه خود مضطرب شده است. اضطراب او به عنوان یک پاسخ عصبانی ظاهر می شود: "لاون، تو انتظار زیادی داری!"

تروور می‌توانست اضطراب خود را مهار کند و به سمت همسرش بچرخد به مدت پانزده دقیقه به داروی نعوظ خود زمان دهد تا شروع به کار کند و به او اجازه می داد تا احساس آرامش، ارتباط و اعتماد به نفس داشته باشد.

دانیل صبح زود شوهرش ژان را در آغوش می گیرد و گردن او را می بوسد. ژان پل بدون هیچ حرفی از رختخواب خارج می شود تا از حمام استفاده کند و سپس دوش را برای برنامه صبحگاهی خود شروع می کند.

ژان پل هنوز از دعوای آخر شب آنها عصبانی بود. ژان پل ممکن است به جای نادیده گرفتن پیشنهاد دانیل (و احساس طرد شدن کامل در او) مستقیماً بگوید: «هنوز از دیشب ناراحتم. تا زمانی که این مکالمه را به پایان نرسانیم، رابطه جنسی نمی‌خواهم.»

پیشنهاد جنسی در زمان نامناسب ممکن است باعث شود ما احساس ناراحتی کنیم. اما با توضیح واضح در مورد نیازهای خود و اطمینان خاطر در مورد مطلوبیت آنها و تعهد خود به نیازهای جنسی آنها، می توانیم به بهبود رابطه جنسی خود کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha