یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا/ افزایش تدریجی دما از فردا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت : طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب‌شرق فارس رشد ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در مناطق مستعد دارای وزش باد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت در مناطقی از شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و مناطقی از مرکز کشور در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز در ارتفاعات البرز و نقاطی از گیلان انتظار بارش پراکنده را داریم و در استان‌های جنوب‌غرب و جنوب شاهد گردوغبار هستیم، افزود: نیمه شمالی کشور طی روزهای چهارشنبه تا جمعه با افزایش تدریجی دما مواجه هستند.

نقشینه اظهار کرد: برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی پنچ روز آینده در شمال‌شرق و شرق به ویژه منطقه زابل و جنوب‌شرق کشور در برخی ساعات تند باد رخ می‌دهد که سبب خیزش گردوخاک و در منطقه زابل، طوفان گردوخاک می‌شود.

وی توضیح داد: جمعه با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشورهای سوریه و عراق شاهد تشکیل توده گردوخاک هستیم و نفوذ تدریجی آن به غرب کشور پدیده گردوغبار در نوارغربی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شنبه انتظار جوی پایدار را در بیشتر مناطق کشور داریم و طی سه روز آینده دریای عمان مواج و متلاطم است.

نقشینه در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران افزود:برای تهران امروز بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی شده که در نواحی جنوب و غرب با گردوخاک همراه است و امشب احتمال غبار رقیق در پایتخت وجود دارد. از فردا آسمان تهران صاف است. بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۱ و پنچشنبه به ۳۴ درجه می رسد و کمیته دما ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha