یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ افزایش نسبی دما در نوار شمالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت:طی پنج روز آینده برای جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در این خصوص هشدار سطح نارنجی هم صادر کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه این هشدار در رابطه با جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر وزش باد و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است، ادامه داد: همچنین در رابطه با شنا و تفریحات دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هم را هشدار داده ایم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شوند، افزود: با رگبار و رعد و برق را روی دریا مواجه هستیم و ارتفاع موج می‌تواند به ۲ تا ۳ متر هم برسد.

نقشینه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر روی ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان‌های شرقی و غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این مدت در نیمه شرقی کشورمان، نقاطی از استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب و غرب و جنوب کشور انتظار باد و گرد و خاک را داریم.

وی ضمن بیان اینکه تا اواسط هفته آینده شاهد روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشورمان هستیم، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: احتمال باد و گرد و خاک به ویژه در مناطق جنوبی استان تهران وجود دارد و برای ارتفاعات هم رشد ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۲ و فردا ۳۳ و پس‌فردا هم به ۳۵ درجه می‌رسد و کمینه دما هم ۱۹ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha