چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 341743

با آمدن فصل تابستان همه ما انتظار گرمای هوا را داریم  اما گاهی این گرما غیر قابل تحمل خواهد شد. در ادامه چند روش برای خنک ماندن در این روزهای تابستان را به شما خواهیم گفت.

راه های خنک ماندن در گرما

هیدراته بمانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، وقتی گرم تان است، هیدراته کردن خود اولین و مهم ترین قدم برای خنک شدن است. دمای آب مهم نیست زیرا بدن شما آب را گرم می‌کند.

دوش آب سرد بگیرید

یکی از راه‌های خنک ماندن در روزهای گرم، دوش آب سرد است. گرفتن دوش آب سرد با کاهش دمای مرکزی بدن به خنک شدن بدن کمک می‌کند.برای لذت بیشتر، صابون نعناع را امتحان کنید. منتول موجود در روغن نعناع، گیرنده‌های مغزی را فعال می‌کند و شما احساس خنکی خواهید کرد.

کرکره‌ها را ببندید

اگر پنجره‌هایی دارید که از صبح تا بعدازظهر به سمت خورشید است، کرکره یا پرده‌های آن را ببندید تا از ورود مستقیم نور خورشید به خانه و گرم کردن داخل آن جلوگیری کند.

با ملحفه‌های قابل تنفس بخوابید

پنبه یکی از قابل تنفس‌ترین مواد است، بنابراین ملحفه‌ها یا پتوهای پنبه‌ای می‌تواند به شما در خنک نگه داشتن بدنتان در طول شب کمک کند.

در اتاق‌های بدون استفاده را ببندید

اگر هیچ کس از اتاقی که دریچه یا تهویه هوا ندارد، استفاده نمی‌کند، در آن قسمت را ببندید تا هوای خنک فقط در قسمت استفاده شده خانه بماند.

لامپ‌های کم مصرف نصب کنید

لامپ‌های رشته‌ای دمای بالاتری نسبت به لامپ‌های LED تولید می‌کند. همچنین لامپ‌های کم مصرف می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

غذا را با شعله کم بپزید

گرمای اجاق گاز می‌تواند به راحتی در تمام خانه پخش شود. دمای اجاق گاز را برای پخت و پز کم کنید.

خوراکی های یخ زده بخورید

خوردن یک آیس پک یا بستنی برای خنک شدن می‌تواند برای لحظه‌ای هم شده، کمک کند اما اگر بیش از حد گرم تان است، در مصرف شکر زیاده روی نکنید زیرا شکر احساس گرمای درونی را بیشتر می‌کند. بنابراین خوراکی خنک می‌تواند خوب باشد، اما نه با شکر اضافی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha