مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور با بیان اینکه موضوع پیوند با محوریت انجمن به عنوان تنها مرجع پیوند زنده در کشور همچنان فعال است، گفت: با نگاه کلی باید گفت آمار عمل پیوند کلیه در سال ۹۹ به تعداد حدود ۶۰۰ نفر انجام شده که این تعداد در ۱۴۰۰ به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است.

۹۰۰ عمل پیوند کلیه سال گذشته در کشور ثبت شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اعظم پناهی در گردهمایی مدیران انجمن کلیوی سراسر کشور در زنجان افزود: این انجمن در سال ۵۹ با فعالیت خانواده‌ها و بیماران شکل گرفت و در سال ۶۴ با اخذ پروانه بهره برداری وزارت کشور به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: اهداف اصلی انجمن، آموزش، پیشگیری و مشاوره در خصوص بیماری‌های کلیوی است و تدارک برنامه های هنری، فرهنگی، هنری و ورزشی و ارائه خدمات امدادی، حقوقی، درمانی، حمایتی، دارویی و توانمند سازی را در بر می‌گیرد.

این مسوول با بیان اینکه این انجمن حدود ۱۸۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش قرار داده و نسبت به خدمت رسانی مطلوب تلاش می‌کند.

پناهی تاکید کرد: حمایت های مورد نیاز فعلی با توجه به هزینه های درمانی و معیشتی در پیوند کلیه و بیماران در خصوص تامین آنها و همچنین کاهش آلام آنها حمایت مورد نیار متعددی را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس حمایت و پشتیبانی مالی سازمان ها، ارگان ها و افراد خیر مانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی با هدف تامین هزینه اهدای کلیه و هزینه های دارو درمان و معیشتی، اتخاذ تدابیر مورد نیاز جهت ارتباط با سازمان ها و مراکز درمانی، دولتی و خصوصی در راستای تامین نیازهای دارویی و درمانی بیماران را شامل می شود.

این مسول ادامه داد: در اختیار داشتن مکان های فرهنگی و ورزشی به جهت ارائه خدمات فوق به بیماران و خانواده های آنان و در دسترس بودن مکان های عمومی بابت تبلیغات محیطی جهت معرفی هر چه بیشتر انجمن در اقصی نقاط کشور، وجود امکانات عمومی جهت تردد بیماران منزل به مراکز درمانی از جمله اعزام آنان به مراکز دیالیزی از موارد مورد توجه انجمن است.

وی اظهار داشت: از زمان تصدی ریاست این انجمن در سال ۹۹ تاکنون، رویکرد فعالیتها و با هماهنگی هیات مدیر، نگاه بیمار محور بوده و اقدامات عملیاتی پس از شناخت به مرور زمان و متناسب با وضعیت و با همکاری مدیران کشورب و شهرستان ها انجام گرفته است.

وی بابیان اینکه درآمد ناشی از کمک های مردم و خیرین در سال ۹۹ بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان بوده است، گفت: نسبت به سال ۹۸، رشد ۳۶ درصدی داشته و درآمد فیزیکی نیز با رشد ۹ درصدی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان بود.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور ادامه داد: بر اساس گزارش های دریافتی از ابتدای امسال تاکنون، کمک های مردم و خیری به این انجمن افزایش ۱۷ درصدی داشته است که سهم مراکز استانها در سالهای فوق از درآمدهای یاد شده به طور میانگین ۸۵ درصد از کل درآمد عنوان شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹، هزینه کمک به بیماران در مقایسه با سال ما قبل آن، افزایش ۳۸ درصدی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی، درآمد ناشی از کمک خیرین در سال ۹۹، مبلغ چهار میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان بود که نسبت به سال ماقبل آن، ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمک دریافتی از خیرین در سال ۱۴۰۰، تاکنون چهار میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان بود، اظهار داشت: کمکهای پرداختی به بیماران بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان بوده است.

پناهی با بیان اینکه در سال گذشته ۹ هزارو ۵۲ عدد کارت دیالیز در کشور صاد شده است، گفت: این تعداد در سه ماهه اول امسال چهار هزار و ۱۲۷ کارت بوده است و از طرفی ۶ دستگاه دیالیز به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال در انجمن مرکزی تامین و با هماهنگی وزارت بهداشت جهت استفاده مناطق محروم ارسال شده که ۲ دستگاه آن توسط خیرین انجام شده است.

این مسول خاطر نشان کرد: در پایان سال ۹۸، انجمن مرکزی ۴۵ پرسنل داشت که اکنون به ۳۴ نفر تقلیل یافته و با کارهای انجام گرفته نیز درارتباط با همکاری دولتی وغیر دولتی انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، برگزاری جلسات متعدد، با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درارتباط با رایگان کردن و تامین داروهای بیماران تحت پوشش، تسهیل درامر پیوند و همچنین تنظیم تفاهم نامه با پزشکان داروخانه ها، آزمایشگاهها، پزشکان برای ارائه تخفیف و مذاکراه با راهداری جهت اخدتردد افراد دیالیزی انجام پیگیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha