رییس اداره بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم و چهارم و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای بهره‌مندی از سفر سالم ضروری است.

تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر ضروری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بهزاد امیری افزود: با توجه به اینکه شمار مبتلایان روزانه به کرونا طی چند روز اخیر افزایش یافته است و در ایام فصل تابستان افراد زیادی به مسافرت می روند، توصیه می شود تا زمانی که ۱۰ روز از تاریخ تست یا شروع علائم نگذشته باشد، سفر نکنید.

وی اظهار داشت: اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید بوده اید باید قرنطینه شوید، تا زمانی که حداقل پنج روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید، اگر مجبور شدید که در فاصله بین ۶ تا ۱۰ روز پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا سفر کنید، در هنگام حضور در کنار دیگران از ماسک های مناسب استفاده کنید.

امیری ادامه داد: توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید، کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید با جدیت بیشتری از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته استفاده کنند.

به گفته این مقام مسوول در وزارت بهداشت، افرادی که دچار نقص ایمنی باشند، بدلیل احتمال ابتلا به موارد شدیدتر کووید-۱۹، باید با جدیت بیشتری اصول بهداشتی را رعایت کنند، استفاده از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته توصیه می شود.

وی تصریح کرد: در طول دوران سفر، همه مسافرین باید خود ارزیابی از نظر علائم مشکوک به کووید-۱۹ را انجام دهند، در صورت بروز علائم، سریعا جداسازی انجام شده و با مراکز درمانی تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، حمید سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با تاکید تزریق دز یادآور واکسن نیز گفت: روند موارد ابتلا به تست‌های مثبت کرونا در کشور رو به افزایش است و ممکن است دوباره با خیزش جدید همه‌گیری مواجه شویم. با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا لازم است دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات بطور کامل توسط مردم مورد توجه قرار گیرد و نباید افراد تغییر نگرش دهند که کرونا دیگر تمام شده است.

وی توصیه کرد: افرادی که ۶ ماه از زمان آخرین دز واکسن شان می گذرد، حتما با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، دز یادآور خود را تزریق کنند، از دو - سه هفته گذشته همه گیری کرونا در غرب آسیا شیوع پیدا کرده و به دلیل اینکه حجم جابجایی مسافران خارجی نیز زیاد است و ما نظام بیماریابی در مرزها را نداریم، خیزش دوباره این بیماری در کشورمان وجود دارد.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۲ دُز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha