مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: امیدواریم تا پایان سال همه ساختمان‌های ناایمن تعیین تکلیف شوند و چنانچه در این زمینه اقدامی از سوی مالکان صورت نگیرد، قطعا دادستانی ورود خواهد کرد..

 ورود دادستانی به ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن

به گزارش سلامت نیوز، قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا گفت: در خصوص ایمنی شهر تهران و اماکن و مراکز دولتی و غیردولتی، وظیفه پایش ایمنی این مراکز را برعهده داریم.

وی ادامه داد: براساس پایش هایی که به صورت مستمر انجام می دهیم ساختمان های تهران به چند بخش ساختمان‌های ناایمن پرخطر، کم خطر و عادی تقسیم می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن پرخطر از برنامه های اصلی ما نیست بلکه آنچه برای ما مهم است و اولویت دارد این است که باید از این ساختمان‌ها رفع خطر شود.

محمدی با بیان اینکه به این ساختمان‌ها اخطاریه هایی به صورت‌ مکرر داده شده است، گفت: درحال حاضر در جلسه ای با حضور دادستان، عوامل انتظامی و شهردار یک به یک مالکان این ساختمان‌ها دعوت شده اند و از آنها نسبت به رفع خطرات ساختمان ها تعهد اخذ شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اقدامات برای رفع خطرات ایجاد شده و ما امیدواریم تا پایان سال همه این ساختمان‌ها تعیین تکلیف شوند و چنانچه در این زمینه اقدامی از سوی مالکان صورت نگیرد قطعا دادستانی ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مردم و جان شهروندان برای ما اهمیت دارد و قابل اغماض و مذاکره نیست، گفت: با توجه به کاربری و وضعیت متفاوت این ساختمان‌های ناایمن زمانی که برای اصلاح و ایمن سازی ساختمان در نظر گرفته می شود، متفاوت است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت بازار تهران تصریح کرد: در این خصوص هر هفته جلسه ای را با نمایندگان دادستان، شهرداری و هیات امنای بازار برگزار می شود و کار ایمن سازی در بازار در حال انجام است و امیدواریم با این اقدامات به ایمنی بخش های مختلف بازار دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha