یک ساختار خط فک و چانه کاملاً مشخص، سنگ بنای یک چهره جذاب متعادل زن یا مرد است. یک جراح زیبایی ماهر با قرار دادن یک ایمپلنت چانه مناسب می‌تواند به چانه کوچک یا فرورفته اضافه کند و هارمونی صورت را بهبود بخشد. در این مقاله قصد داریم درمورد عمل جراحی چانه ، عوارض جراحی چانه ، دوره نقاهت جراحی چانه و هزینه جراحی چانه صحبت کنیم.

جراحی چانه چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

جراحی چانه چیست؟

جراحی چانه یا منتوپلاستی یک روش جراحی برای تغییر شکل چانه با کاشت ایمپلنت یا جراحی کاهش روی استخوان است.

گاهی اوقات استخوان خود فک را می‌توان در عملی به نام منتوپلاستی یا جنیوپلاستی به جلو حرکت داد. از طرف دیگر، می‌توان از ایمپلنت‌های سیلیکونی شکل برای ایجاد برجستگی بیشتر به چانه استفاده کرد. برعکس، استخوان را می‌توان برای کاهش چانه بیش از حد بیرون زده برداشت. علاوه بر این، تغییراتی در فک بالا و/یا پایین می‌تواند برای بهبود پویایی جویدن و انسداد، یا نحوه قرار گرفتن دندان‌ها با هم توصیه شود. این عملیات می‌تواند از ساده تا بسیار پیچیده باشد.

انواع جراحی چانه

برای تغییر یا بهبود ظاهر چانه می‌توان جراحی چانه انجام داد. دو نوع اصلی جراحی چانه عبارت‌اند از: بزرگ کردن چانه یا کوچک کردن چانه.

֎ بزرگ کردن چانه / ایمپلنت

جراحی بزرگ کردن چانه معمولاً برای بزرگ کردن چانه‌های کوچک و عقب رفته انجام می‌شود. به طور معمول، این کار با قرار دادن ایمپلنت مستقیماً روی استخوان انجام می‌شود. یک برش کوچک در داخل دهان یا زیر پوست چانه ایجاد می‌شود. پس از کاشت ایمپلنت، محل برش با بخیه بسته می‌شود. تورم خفیف ممکن است برای چند روز رخ دهد و بیماران معمولاً می‌توانند در عرض یک هفته به سر کار خود بازگردند.

֎ جراحی کوچک کردن چانه

جراحی کاهش چانه یا جراحی تراشیدن چانه برای کاهش چانه برجسته یا بیش از حد برجسته انجام می‌شود. این جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی به عنوان یک روش سرپایی انجام می‌شود. یک برش کوچک در داخل دهان یا زیر پوست چانه ایجاد می‌شود. استخوان اضافی برداشته می‌شود و چانه به شکل دلخواه درآورده می‌شود. محل برش با بخیه بسته می‌شود.

هزینه جراحی چانه

هزینه جراحی چانه

این عمل تحت پوشش بیمه نیست زیرا یک عمل زیبایی محسوب می‌شود. هزینه‌های اصلاح بستگی به نوع جراحی دارد که باید انجام شود؛ بنابراین پزشک متخصص شما می‌تواند پس از جلسه مشاوره و تعیین دقیق جراحی که باید انجام دهید، قیمت دقیقی را به شما بدهد.

مواردی که می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد عبارت‌اند از:

  • جایی که زندگی می‌کنید.
  • با چه جراحی کار می‌کنید.
  • چقدر فک حرکت می‌کند.
  • ایمپلنت چقدر بزرگ است.
  • ماده‌ای که ایمپلنت از آن ساخته شده است.

عوارض جراحی چانه چیست؟

دوره نقاهت جراحی چانه ، مانند هر نوع جراحی دیگری، عوارض جانبی برای بیماران به همراه خواهد داشت. در مقایسه با سایر روش‌های جراحی، این عوارض جانبی نسبتاً جزئی هستند و باید به سرعت برطرف شوند. بخاطر داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای کاهش عوارض جراحی انتخاب جراح با تجربه می‌باشد، بنابراین به دنبال بهترین جراح پلاستیک برای انجام عمل خود باشید.

در زیر شایع‌ترین عوارض جانبی این عمل آورده شده است:

֎ ناراحتی

ناحیه اطراف چانه، فک و دهان احتمالاً حداقل در چند روز اول پس از بزرگ کردن چانه احساس درد و حساسیت می‌کند. ناراحتی در این ناحیه می‌تواند جویدن، صحبت کردن یا لبخند زدن را در روزهای بعد از عمل دشوار کند.

֎ کبودی

ایجاد کبودی در امتداد چانه و استخوان فک پس از عمل جراحی غیر معمول نیست. کبودی‌ها ممکن است در ابتدا تیره به نظر برسند، اما باید در عرض چند روز شروع به محو شدن کنند.

֎ تورم

تورم بعد از عمل جراحی چانه تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. بیشترین تورم هم نباید بیش از یک هفته طول بکشد، اما ممکن است تا شش هفته نیز طول بکشد تا تورم به طور کامل کاهش یابد و نتایج کامل جراحی حاصل شود. از کیسه‌های یخ می‌توان برای کاهش تورم و همچنین کمک به کنترل هر گونه ناراحتی که تورم ایجاد می‌کند استفاده کرد.

عوارض جراحی چانه

دوره نقاهت جراحی چانه چقدر است؟

اکثر بیماران از اینکه با چه سرعتی پس از عمل بزرگ کردن چانه بهبود می‌یابند خوشحال هستند. اکثر بیماران می‌توانند در عرض یک هفته پس از درمان به کار و سایر فعالیت‌های معمول خود بازگردند. در حالی که بیماران ممکن است احساس کنند در این مرحله بهبودی کامل شده است، چانه همچنان در حال بهبود است. برای ایمن بودن، بیماران باید حداقل به مدت سه تا چهار هفته از فعالیت‌های شدید و هر چیزی که ممکن است به صورت آسیب وارد کند (مانند ورزش، دوچرخه‌سواری و غیره) اجتناب کنند.

بهترین جراح پلاستیک برای عمل جراحی چانه

اگر به این جراحی علاقه دارید، ابتدا شما را برای مشاوره شخصی با بهترین جراح پلاستیک، آقای دکتر احمدعلی رجب پور ، دعوت می‌کنیم. شما این فرصت را خواهید داشت که در مورد اهداف خود و نتایجی که می‌خواهید به دست آورید صحبت کنید. دکتر رجب پور با شما همکاری خواهد کرد تا به درک درستی در مورد انتظارات خود از این روش و مزایای بلندمدت آن دست یابد. در طول مشاوره اولیه موارد زیر در نظر گرفته می‌شود:

  • ارائه تاریخچه پزشکی کامل شامل اطلاعات مربوط به هر گونه روش جراحی قبلی. شرایط پزشکی گذشته و حال؛ و تمام داروها یا مکمل‌های گیاهی که مصرف می‌کنید.
  • معاینه کامل صورت شما، از جمله پوست و استخوان زیرین انجام می‌شود.
  • در مورد خطرات و عوارض احتمالی صحبت می‌شود.
  • ممکن است برای تعیین روش مناسب برای شما یک عکس اشعه ایکس لازم باشد.

֎ جراحی

پس از مشاوره و تصمیم گیری شما در مورد جراحی، دکتر اطلاعات قبلو بعد از عمل را به شما می‌دهد؛ به بیانی دیگر، دکتر رجب پور همه چیزهایی را که باید قبل و بعد از عمل انجام دهید و بدانید را توضیح می‌دهد. همچنین تیم جراحی نحوه آماده سازی را به شما آموزش می‌دهد. باید ترتیبی دهید که بعد از جراحی شخصی شما را به خانه برساند. همچنین ممکن است بخواهید ترتیبی بدهید که شخصی برای یک یا دو روز در حین بهبودی به شما کمک کند.

֎ بیهوشی

در تمام طول عمل راحت خواهید ماند. در بیشتر موارد، ما از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنیم تا در طول عمل بخوابید. بی حسی موضعی همراه با آرام‌بخش داخل وریدی نیز برای برخی از بیماران گزینه‌ای است که در نظر گرفته می‌شود.

دوره نقاهت جراحی چانه

سخن پایانی

عمل جراحی چانه یک روش ساده است و اکثر افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند از نتیجه آن راضی هستند. در یک مطالعه منبع معتبر از 16 بیمار عمل چانه، همگی گفتند که از مشخصات جدید خود راضی هستند و احساس عزت نفس بالاتری را تجربه کردند. در مطالعه دیگری که بر روی 37 بیمار جراحی چانه انجام شد، 36 نفر گفتند که از این روش راضی هستند، 34 نفر آنها را "بسیار راضی" و دو نفر را "راضی" معرفی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha