سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 341876

جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی با هدف بهبود فرم بینی، ایجاد هماهنگی بین بینی و بقیه اندام‌ها و حفظ عملکرد اصلی بینی است. از آنجایی که بینی برجسته ترین اندام صورت است، اندازه و شکل بینی تاثیر زیادی در ظاهر افراد دارد.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی با هدف بهبود فرم بینی، ایجاد هماهنگی بین بینی و بقیه اندام‌ها و حفظ عملکرد اصلی بینی است. از آنجایی که بینی برجسته ترین اندام صورت است، اندازه و شکل بینی تاثیر زیادی در ظاهر افراد دارد.

برخی از بیماران می خواهند بینی آن ها نازک باشد و برخی دیگر می خواهند سوراخ های بینی را باریک کنند. برخی می گویند که نوک بینی آن ها از صورتشان فاصله دارد.

از آنجایی که نوک بینی با افزایش سن حالت اولیه خود را از دست می دهد، اکثریت قریب به اتفاق بیماران می خواهند بدانند که جراحی زیبایی بینی چگونه ظاهر فرد را تغییر می دهد و آن ها را جوان تر می کند.

اعتقاد بر این است که زنان بیشتری جراحی بینی انجام می دهند. اما مردان نیز به طور فزاینده ای این عمل را انجام می دهند تا خطوط اخم را از بین ببرند. همچنین در مکان هایی که کار می کنند جوان تر به نظر برسند، زیرا معتقدند ظاهر آن ها باید بازتابی از انرژی درونی آنها باشد.

دکتر امیرحسین محمدی مفرد از جراحان شناخته شده و مطرح در این حوزه است. شما عزیزان می توانید با مشاهده تصاویر قبل و بعد از عمل ایشان و نیز نظرات بیماران بررسی کنید که فرایند جراحی زیبایی بینی و نتایج آن به چه صورت خواهد بود.

چه کسانی سراغ جراحی زیبایی بینی می روند؟

معمولا این افراد برای جراحی زیبایی بینی به متخصص مراجعه می کنند:

  • افرادی که می خواهند فرم بینی خود برای افزایش اعتماد به نفس بهبود بخشند.
  • افرادی که یک نقص مادرزادی مانند انحراف تیغه بینی دارند.
  • وقتی بینی فرد در تصادف دچار مشکل یا شکستگی می شود.
  • برطرف کردن داشتن مشکل تنفسی

جراحی زیبایی بینی

تکنیک های عمل بینی

طیف وسیعی از تکنیک ها یا رویکردهای جراحی بینی وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار توسط دکتر محمدی مفرد مورد استفاده قرار می گیرد. اما دو تکنیک رایج این عمل عبارتند از:

جراحی بینی بسته

در روش جراحی زیبایی بینی بسته، برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود که به آن برش های حاشیه ای می گویند. از طریق این برش های حاشیه ای است که تغییراتی در شکل و کانتور بینی ایجاد می شود. رینوپلاستی بسته با کاهش تورم و زمان بهبودی همراه است و برای بیمارانی که نیاز به تغییر شکل بینی کمتری دارند، مناسب است.

رینوپلاستی باز

در روش باز، برش های حاشیه ای ایجاد شده در روش بسته تکرار می شود. علاوه بر این، برشی روی پل بافت ایجاد می گردد که دو سوراخ بینی را در پایین بینی (کلوملا) به هم متصل می کند. این برش به برش های ایجاد شده در داخل سوراخ های بینی می پیوندد. روش باز پوششی از بافت را تشکیل می دهد که به سمت بالا جمع می شود تا غضروف و استخوان بینی نمایان گردد. سپس جراح آناتومی بینی را بررسی کرده و فرایند تغییر شکل دقیق را انجام می دهد.

اگر چه رینوپلاستی باز شامل ایجاد یک برش در قسمت قابل مشاهده خارجی بینی است و امکان ایجاد اسکار وجود دارد، اما با جراحی عالی و مراقبت های بعد از عمل، این برش ها اغلب به خوبی بهبود می یابند. هر گونه اسکار ناشی از رینوپلاستی باز به راحتی قابل مشاهده نخواهد بود؛ زیرا در قسمت زیرین بینی قرار دارد.

قبل از عمل بینی چه باید کرد؟

  1. قبل از هر چیز دیگری، دکتر امیرحسین محمدی مفرد در مورد سابقه پزشکی شما و داروهایی که مصرف می کنید، می پرسد.
  2. دکتر یا دستیار او در یک استودیوی پرتره پزشکی تصاویری با کیفیت از بینی شما از 8 زاویه مختلف می گیرد.
  3. جراح ارزیابی کاملی از سلامت شما انجام خواهد داد تا مطمئن شود که شما واجد شرایط جراحی هستید.
  4. اگر پزشک شما لازم بداند، از شما می خواهد که سی تی اسکن انجام دهید.
  5. شما باید از مصرف آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve)، ویتامین E، قرص های ضد بارداری و حتی مکمل های گیاهی خودداری کنید.
  6. شما باید از سیگار کشیدن خودداری کرده و دو هفته قبل از جراحی بینی از هر نوع نیکوتینی جلوگیری کنید.
  7. حداقل 10 ساعت قبل از جراحی نباید چیزی بخورید و بنوشید، از جمله آب.
  8. شما نباید از لوازم آرایش، لاک ناخن و مو استفاده کنید و قبل از رفتن به اتاق عمل باید جواهرات خود را بر دارید.
  9. حتما پاسپورت، کارت شناسایی، تصاویر پزشکی، نتایج آزمایشگاهی و سایر مدارک خود را به بیمارستان ببرید.

جراحی زیبایی بینی

بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

اگر هدف از عمل صرفا زیبایی است، باید صبر کنید تا استخوان بینی به طور کامل رشد کند. یعنی حداقل بعد از دوران نوجوانی برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنید. اما اگر هدف از عمل پزشکی و یا حتی اورژانسی باشد، می توان عمل را در هر زمانی حتی در سنین پایین انجام داد.

اهداف جراحی بینی چیست؟

  • صاف کردن یا پایین آوردن پل بینی
  • کاهش عرض پایه آلار
  • نازک شدن پل بینی
  • تغییر شکل یا کانتورینگ نوک بینی
  • تغییر شکل سوراخ های بینی
  • بهبود تقارن بینی در ارتباط با صورت

بهترین جراح بینی تهران

دکتر محمدی مفرد بهترین جراح بینی در تهران است. او در جراحی بینی اولیه و اصلاحی شهرت و اعتبار زیادی دارد. او با ارائه نتایج طولانی‌مدت و طبیعی به بیماران خود با کوتاه‌ترین زمان بهبودی ممکن به‌عنوان یک جراح مشهور در ایران شناخته شده است.

دلایل شما برای انجام جراحی بینی هر چه که باشد، دکتر امیرحسین محمدی مفرد و تیم او تمام تلاش خود را برای پاسخ به سوالات خاص و گزینه های دستیابی به هدف زیبایی شما انجام خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha