انسان‌ها اهمیت بسیار زیادی برای ظاهر خود قائل هستند و برای رسیدن به یک ظاهر مناسب، کارهای زیادی مانند کاشت ابرو و کاشت مو را انجام خواهند داد. موها از آن دسته مواردی هستند که در زیبایی ظاهر انسان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارند. همین امر باعث شده که افراد زیادی به‌خاطر ریزش مو و یا کاهش تراکم آنها، زیبایی خود را از دست بدهند. این مسئله می‌تواند برای آنها بسیار ناراحت‌کننده باشد؛ اما علم پزشکی برای رهایی از این مشکل، راه‌حل بسیار خوبی پیدا کرده است.

عوامل تأثیرگذار در انجام یک عمل کاشت مو موفقیت‌ آمیز

برای اینکه افراد دوباره موهای زیبایی داشت باشند؛ راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما پزشکان کاشت مو را بهترین راه‌حل برای رهایی از طاسی می‌دانند. به همین دلیل افراد زیادی برای رهایی از این مشکل به کاشت مو روی آورده‌اند و سعی دارند با استفاده از این روش زیبایی ظاهر خود را بازگردانند. اما این افراد باید بدانند که برای انجام یک کاشت موی موفقیت‌آمیز، باید به فاکتورها و عوامل زیادی توجه کرد.

در این مقاله قصد داریم عوامل تأثیرگذار در انجام یک کاشت موی موفقیت‌آمیز را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر از پیش با این روش آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل آن را انجام دهید.

نحوه انجام کاشت مو

هنگامی که یک فرد دچار ریزش مو و یا نازکی مو می‌شود؛ باید تحت معالجه قرار بگیرد. پزشکان برای انجام کاشت مو از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هرکدام شیوه و روش متفاوتی دارند. اما در حالت کلی کاری که پزشکان انجام می‌دهند به این صورت است که موها را از قسمت‌های پرتراکم سر یا سایر نقاط بدن برمی‌دارند و آنها را به قسمت‌های نازک و طاس سر پیوند می‌زنند.

نحوه انجام کاشت مو در کلینیک کاشت مو ما

عوامل تأثیرگذار در کاشت موی موفقیت‌آمیز

برای اینکه یک کاشت موی موفقیت‌آمیز داشت؛ باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. از مهم‌ترین ین عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب پزشک خوب

نه‌تنها در امر کاشت مو، بلکه در تمامی حوزه‌های زیبایی باید بهترین و باتجربه‌ترین پزشک را انتخاب کرد. کاشت مو یک عمل بسیار حساس است و نیاز به تجربه بالایی دارد. اگر شما کاشت موی خود را به پزشکی بسپارید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی نداشته باشد؛ قطعاً با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و امکان دارد تا آخر عمر دیگر نتوانید کاشت مو را انجام دهید.

بهتر است بادقت و حوصله زیادی به دنبال دکتر متخصص کاشت مو بگردید و ترسی بابت هزینه‌های آن نداشته باشید؛ چون انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص و حرفه‌ای باعث می‌شود که شما تا آخر عمر صاحب موهایی زیبا و طبیعی شوید.

انتخاب روش درست

همان‌طور که گفتیم؛ برای انجام کاشت مو روش‌های زیادی وجود دارد و هرچه علم بیشتر پیشرفت می‌کند؛ روش‌های تازه‌تری هم اضافه خواهند شد. اما بهتر است بدانید که نمی‌توان برای تمام افراد یک نوع روش را استفاده کرد. فقط پزشک متخصص می‌تواند تشخیص دهد که از چه روشی برای چه فردی استفاده شود.

کسانی که برای کاشت مو به کلینیک‌های تخصصی مراجعه می‌کنند؛ ابتدا باید جلسات مشاوره را پشت سر بگذارند. در این جلسات پزشک از بیمار سوابق دارویی و درمانی را می‌پرسد و با بررسی‌های انجام شده بهترین و مؤثرترین روشی را که با بیمار سازگار است انتخاب می‌کند.

آمادگی لازم قبل از انجام کاشت مو

به‌طورکلی برای انجام کارهایی مانند کاشت مو، کاشت ابرو یا هرگونه عمل دیگری باید یک سری دستورها را قبل از انجام عمل رعایت کرد تا برای بیمار مشکلی پیش نیاید و عمل آن به بهترین شکل انجام شود. از مهم‌ترین آنها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • بیمار باید دوهفته قبل از انجام کاشت مو از مصرف هرگونه داروی رقیق‌کننده خودداری کند.
  • چند روز قبل از عمل حتماً باید میزان مصرف آب را افزایش دهد.
  • در جلسه مشاوره کاشت مو، پزشک میزان بلندی مو را به بیمار اطلاع می‌دهد و باید به همان اندازه مو را کوتاه کند.
  • دوهفته قبل از انجام کاشت مو باید داروی تقویت‌کننده مو مصرف شود.
  • بیمار یک هفته قبل از انجام کاشت مو نباید ویتامین E و گروه ویتامین B را مصرف کند. انجام این کار باعث خونریزی هنگام کاشت مو می‌شود.

آمادگی لازم قبل از انجام کاشت مو برای داشتن یک عمل کاشت ایده ال ضروری است

بانک موی قدرتمند

داشتن یک بانک موی قدرتمند یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کاشت موی موفقیت‌آمیز است. کسانی که در ناحیه پشت سر دارای بانک موی خوبی هستند؛ معمولاً نسبت به بقیه کاشت موی موفقیت‌آمیزی خواهند داشت. اما باید پزشک متخصص بسیار دقت کند و این ناحیه را به‌خوبی انتخاب کند. اگر این کار را به‌درستی انجام دهد؛ می‌توان گفت که نصف راه را برای انجام کاشت موی موفقیت‌آمیز طی کرده است. به همین دلیل است که تشخیص میزان آمادگی بانک مو را یکی از مسئولیت‌های سنگین پزشک معالج می‌دانند.

استخراج اصولی و تناسب کافی

بعد از اینکه پزشک بانک موی بیمار را تشخیص داد؛ باید برای استخراج گرافت‌ها و ایجاد تناسب در بانک مو دقت بسیار زیادی به خرج دهد. فرایند ایجاد تناسب و پیوند موها نباید به‌گونه‌ای باشد که بعد از اتمام کار هنوز جاهای خالی در فضای سر معلوم باشد. همچنین زمانی که پزشک استخراج گرافت‌ها را انجام می‌دهد؛ اگر این گرافت‌ها آسیب ببینند؛ دیگر قادر نخواهند بود که تارهای مو را تولید کنند.

دقت در بازکردن کانال‌ها

یکی دیگر از عوامل بسیار تأثیرگذار در موفقیت کاشت مو، دقت در بازکردن کانال‌ها است. در هنگام کاشت مو پزشک باید کانال‌ها را برای کاشت فولیکول‌ها باز کند. برای اینکه عمل کاشت مو به بهترین شکل ممکن انجام شود؛ پزشک باید این کانال‌ها را بادقت بسیار زیادی باز کند. در غیر این صورت عوارض جانبی بعد از عمل به سراغ بیمار آمده و او را اذیت خواهند کرد.

رعایت دستورات بعد از کاشت مو

همان‌طور که برای قبل از کاشت مو دستورات خاصی را تجویز می‌کنند؛ برای زمان بعد از کاشت هم یک سری دستورات وجود دارد که بیمار باید تمام آنها را رعایت کند. انجام کاشت مو به طور موفقیت‌آمیز در گرو انجام این دستورات است. از مهم‌ترین این دستورات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به‌مانند قبل از کاشت مو، بیمار باید بعد از کاشت همچنان آب زیادی مصرف کند.
  • اگر بیمار مشروبات الکلی مصرف می‌کند؛ باید به طور کامل آن را قطع کند. چون مصرف این نوشیدنی‌ها به دلیل وجود الکل باعث ایجاد اختلال در گردش خون می‌شود.
  • باید به طور کامل استعمال دخانیات را تعطیل کند؛ در غیر این صورت فولیکول‌های کاشته شده ضعیف می‌شوند.
  • تغذیه مناسب طبق دستورات پزشک برای بیمار بسیار مناسب است.

رعایت دستورات بعد از کاشت مو به بهتر شدن عمل کاشت مو شما کمک می کند

سخن نهایی

کاشت مو یکی از راه‌های بسیار خوب برای بازگشت موهای سر است که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما برای اینکه کاشت مو به‌‍صورت موفقیت‌آمیز انجام شود؛ باید عوامل زیادی را مورد برسی قرارداد. در این مقاله به طور کامل عوامل تأثیرگذار در انجام یک کاشت موی موفقیت‌آمیز را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات و آگاهی زیادی این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha