اگر احساس استرس و افسردگی می کنید، تحقیقات جدید نشان می دهد که باغبانی و کثیف شدن دست ها با خاک ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

باغبانی در بهبود سلامت روان موثر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دریافتند که مراقبت از گیاهان حتی برای باغبانانی که برای اولین بار به آن می‌پردازند می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد. این فعالیت با کاهش استرس، اضطراب و افسردگی در زنان سالمی که دو بار در هفته در کلاس‌های باغبانی شرکت می‌کردند، مرتبط بود. هیچ کس در این مطالعه قبلاً باغبانی نکرده بود.

به گزارش مدیسن نت،«چارلز گای»، محقق ارشد از دانشگاه فلوریدا، گفت: «مطالعات گذشته نشان داده‌اند که باغبانی می‌تواند به بهبود سلامت روان افرادی که مشکلات یا چالش‌های پزشکی دارند، کمک کند. همچنین افراد سالم نیز می‌توانند از طریق باغبانی، سلامت روانی خود را افزایش دهند.»

این مطالعه شامل ۳۲ زن ۲۶ تا ۴۹ ساله بود. همه سالم بودند، به این معنی که آنها هیچ بیماری مزمن سلامتی نداشتند، و مواد مخدر یا دخانیات و داروهایی برای اضطراب یا افسردگی مصرف نمی‌کردند. نیمی از زنان در جلسات باغبانی شرکت کردند، در حالی که نیمی دیگر در کلاس‌های هنری شرکت کردند.

گای توضیح داد: «هم باغبانی و هم فعالیت‌های هنری شامل یادگیری، برنامه ریزی، خلاقیت و حرکت بدنی است و هر دو به صورت درمان در محیط‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

در جلسات باغبانی، شرکت کنندگان مطالعه نحوه کاشت بذر، پیوند انواع مختلف گیاهان و برداشت و چشیدن گیاهان خوراکی را آموختند. شرکت‌کنندگانی که به کلاس‌های هنری رفتند، چاپ‌سازی، کاغذسازی، طراحی و کلاژ را آموختند.

پس از آن، از شرکت کنندگان خواسته شد تا مجموعه‌ای از تست‌ها را تکمیل کنند که اضطراب، افسردگی، استرس و خلق و خوی آنها را اندازه گیری می‌کرد. تیم تحقیق دریافت در حالی که گروه‌های باغبانی و هنری پیشرفت‌های مشابهی را در سلامت روان در طول زمان تجربه کردند، باغبان‌ها اضطراب کمی کمتر از هنرمندان گزارش کردند.

با این حال، ایده استفاده از باغبانی به عنوان یک نوع درمان موضوع جدیدی نیست.

محققان خاطرنشان کردند که در پایان مطالعه، بسیاری از شرکت‌کنندگان اشتیاق تازه کشف شده‌ای داشتند.

گای گفت: «در پایان آزمایش، بسیاری از شرکت‌کنندگان نه‌تنها می‌گفتند که چقدر از جلسات لذت می‌برند، بلکه می‌گفتند چگونه قصد دارند باغبانی را ادامه دهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha