یک مطالعه جدید و بزرگ نشان می دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی پس از جراحی در بیمارانی که ریتم غیرطبیعی قلب دارند، بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی بعد از جراحی و افزایش احتمال نارسایی قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، از بیش از ۷۶۰۰۰ بیمار جراحی قلب، حدود ۱۸.۸ درصد پس از عمل جراحی، دچار فیبریلاسیون دهلیزی (تپش نامنظم قلب) شدند. محققان دریافتند که خطر بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با بیمارانی که دچار فیبریلاسیون دهلیزی نشدند، یک سوم بیشتر بود.

به گزارش هلث دی نیوز،همچنین حدود ۳ میلیون بیمار بدون سابقه بیماری قلبی که به دلیل سایر بیماری‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفتند، ۰.۸ درصد نیز به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی را دو برابر می‌کند.

دکتر «پاراگ گویال»، محقق ارشد از دانشکده پزشکی ویل کورنل در شهر نیویورک، می‌گوید: «این مسئله می‌تواند به این معنی باشد که فیبریلاسیون دهلیزی یک شاخص مهم از نارسایی قلبی زمینه‌ای است که هنوز شناسایی نشده است. یا می‌تواند به این معنا باشد که فیبریلاسیون دهلیزی خود در ابتلاء به نارسایی قلبی در آینده نقش دارد.»

در حالی که پزشکان فیبریلاسیون دهلیزی بعد از عمل را پیامد خوش‌خیم استرس ناشی از جراحی می‌دانند، این مطالعه اشاره کرد که شواهد جدید نشان می‌دهد که ممکن است با مشکلات طولانی‌مدت از جمله سکته مغزی و مرگ زودرس به هر دلیلی مرتبط باشد.

برای این مطالعه، محققان از داده‌های سلامت از بیمارستان‌های مراقبت‌های ویژه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ استفاده کردند. بیماران ۱۸ سال به بالا بودند و به‌طور متوسط ۱.۷ سال تحت نظر بودند.

گویال گفت: «بیماران و پزشکان باید در مورد علائم نارسایی قلبی در بیمارانی که بعد از عمل دچار فیبریلاسیون دهلیزی می‌شوند، هوشیارتر باشند.»

محققان خاطرنشان کردند که این یافته‌ها نشان می‌دهد فیبریلاسیون دهلیزی بعد از عمل جراحی ممکن است چیزی بیش از یک پاسخ به جراحی باشد. و ممکن است منعکس کننده تغییرات ساختاری اساسی باشد که بیمار را مستعد سایر حوادث نامطلوب قلبی مرتبط مانند نارسایی قلبی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha