معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی از تعهد بیمه در پرداخت تعرفه غیردولتی درمان ناباوری خبرداد.

بیمه عهده دار تعرفه غیردولتی درمان ناباروری شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ فرهاد خدایی معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: درمان ناباروری تا سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر نبوده است بر اساس مصوبه هیئت وزیران خدمات درمان ناباروری از دوم شهریور ماه سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است و سازمان‌های بیمه گر استثنائاً تعرفه‌های غیردولتی درمان ناباروری را هم پرداخت می‌کنند.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تشکیل پرونده بیش از ۱۰ هزار زوج نابارور تا کنون در این سازمان، ادامه داد: این زوجین خدمات خود را از مراکز طرف قراداد یا مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد دریافت کرده اند، مدارک خود را به سازمان تحویل دادند و بر اساس تعرفه‌هایی که برای این کار مصوب شده، هزینه‌های آن‌ها بازپرداخت شده است.

وی گفت: تعهد سازمان‌های بیمه گر همواره تعرفه‌های دولتی بوده است، اما در این یک مورد یعنی درمان ناباروری استثنائاً تعرفه‌های غیردولتی را هم پرداخت می‌کنند.

خدایی در این باره اضافه کرد: اگر بیمار به مرکز دولتی مراجعه کند بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و بیمار پولش را پرداخت می‌کند، اما اگر به مراکز غیردولتی حتی غیرطرف قرارداد مراجعه کند بازپرداختی که از سوی سازمان‌های بیمه گر به او پرداخت می‌شود بر اساس تعرفه غیردولتی است.

وی این را هم گفت که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی امر درمان بیمه شدگان همواره سعی کرده بیشتر از تعهدات مصوب هیئت دولت نسبت به ارائه خدمت به بیماران و همچنین پرداخت تعهدات و تسویه حساب عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha