دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 34214

مصرف آب مركبات تازه مانند آب پرتقال در وعده صبحانه می تواند اشتهای كودكان بی میل را افزایش دهد.

سلامت نیوز: مصرف آب مركبات تازه مانند آب پرتقال در وعده صبحانه می تواند اشتهای كودكان بی میل را افزایش دهد.

تغذیه دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در رژیم غذایی آنها از همه گروه های غذایی وجود داشته باشد.

تغذیه دانش آموزان باید سرشار از ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب كه بالغ بر 13ویتامین و 16 مواد معدنی باشد كه این ویتامین ها و مواد معدنی از طریق تغذیه روزانه باید برای دانش آموز تأمین شود.

دانش آموزان در طول تابستان به دلیل اینكه مدارس تعطیل بودند عادت كرده بودند كه شب ها دیر بخوابند و صبح نیز دیر بیدار شوند اما پدر، مادرها باید خواب دانش آموزان را تنظیم كنند و ساعت بیولوژیك بدن آنها باید تنظیم شود.

به دلیل اینكه ریتم بیولوژیك بدن دانش آموزان در تابستان تغییر پیدا كرده باید سعی كنند دانش آموزان شب ها زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند و حتماً صبحانه مصرف كنند.

زود خوابیدن دانش آموزان موجب تنظیم هورمون های بدن آنها می شود كه تحت تأثیر طلوع و غروب آفتاب عمل می كند اگر دانش آموزان زود بخوابند بدن آنها بازسازی می شود و ازنظر رشد بدنی و مغزی بهبود پیدا می كند اگر آنها زود بخوابند رشد قدی شان افزایش پیدا می كند و صبح زود با نشاط از خواب بیدار می شوند، صبحانه میل می كنند و آماده رفتن به مدرسه می شوند.

مادرها باید صبحانه متنوع، كامل و كافی را برای كودكانشان درنظر بگیرند.

باید به علاقه كودك برای صبحانه توجه كرد می توان در وعده صبحانه مواد غذایی مانند عدسی، سوپ، پنیر، كره، مربا، تخم مرغ، شیر و آبمیوه های مركب مصرف شود.
مادرها می توانند در كنار صبحانه كودكانشان هویج، شاخه كرفس یا سیب قرار دهند كه میل بچه ها را به صبحانه افزایش می دهد همچنین صبحانه رنگین در اشتهای كودك اثر می گذارد.

كودكانی كه بی اشتها هستند و میلی به مصرف صبحانه ندارند می توان آب مركبات تازه را برای آنان فراهم كرد. مصرف آب مركبات اشتهای كودكان را تحریك می كند و موجب می شود كه صبحانه را كامل و با اشتها مصرف كنند.

منبع: روزنامه کیهان
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha