دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: تعارض منافع، مانعی بر سر راه اتخاذ تصمیمات درست برای جامعه پرستاری است.

تحت تاثیر قرار گرفتن سلامتی بیماران به دلیل مشکلاتی مانند کمبود پرستار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریفی مقدم گفت: معتقدم که مدل پرداختی تمام گروه های پزشکی و پرستاری باید یکسان باشد. در حال حاضر کارانه پزشکان بر اساس مدل پرداختی فی فور سرویس است و اگر این مدل برای پرداخت پرستاران استفاده شود، کارانه پرستاران از پزشکان بیشتر خواهد شد. معتقدم که تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید طبق مدل پرداختی فی فور سرویس انجام شود.

به گفته وی به دلیل تعارض منافع تصمیمات و اقدامات مناسبی برای همکاران پرستار انجام نگرفته است. متاسفانه مدیران نظام سلامت حق پرستاران را به خوبی ادا نکرده اند.

او گفت: پرستاران بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم و بیماران ارائه می دهند. مشکلات مختلف پرستاری مانند کمبود نیرو، سلامتی بیماران را در معرض خطر قرار می دهد و معتقدم که پرستاران سرمایه های انسانی هستند.

شریفی مقدم گفت: پرستاران برای انجام کار باید انگیزه های کار داشته باشند. در دوران شیوع کرونا بیشترین فشار بر روی پرستاران است و بسیاری از پرستاران چندین بار به بیماری کرونا مبتلا و برخی از آن ها نیز شهید سلامت شده اند.

او گفت: سازمان صنفی واسطه بین پرستاران و حاکمیت است. سازمان نظام پرستاری باید به فکر رفع مشکلات جامعه پرستاری باشد. سازمان های صنفی پرستاری باید تبلور افکار و صحبت های پرستاران باشد.

او گفت: در دوران شیوع کرونا فرصتی بود برای رفع بسیاری از مشکلات پرستاری که متاسفانه از این فرصت به خوبی استفاده نشده است. بعد از ۱۶ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گذشته و هنوز مسائل معیشتی گریبانگیر پرستاران است. این موضوع به همراه سختی شغل سبب مهاجرت نخبگان این حوزه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha