راهنمای جامع خرید میلگرد بستر در این مقاله برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. در صورتی که شما قصد خرید میلگرد بستر را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

میلگرد بستر + راهنمای جامع خرید میلگرد بستر در فایف

به منظور اطلاع از قیمت میلگرد بستر نیز می توانید از طریق گروه صنعتی فایف اقدام نمایید. این مجموعه در راستای رفاه حال مشتریان، علاوه بر فروش حضوری اقدام به فروش غیرحضوری انواع میلگرد بستر نموده و این میلگردها را با قیمت کاملا مناسب و از تولید به مصرف در اختیار مشتری قرار داده است.

مجموعه فایف محصولات خود را با تضمین کیفیت و اصالت کالا، و با ارائه خدمات پس از فروش در معرض فروش برای مشتری قرار داده است. بنابراین شما می توانید با اطمینان خاطر کافی نسبت به خرید محصول مورد نظر خود از این شرکت به صورت کاملا مستقیم و بدون واسطه اقدام نمایید.

امروزه میلگرد بستر برای تقویت دیوارهای ساخته شده با آجر یا بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع فولادی که معمولا از استیل ضد زنگ تولید می‌شوند، برای اتصال بین سنگ‌ها و دیوارهای ترک خورده یا دچار شکستگی بسیار کاربرد دارند. در این مطلب قصد داریم که شما را با این میلگردها، کاربرد و مشخصات آن‌ها آشنا کنیم. برای استعلام قیمت میلگرد و خرید آن در انواع مختلف شامل آجدار، ساده، آلیاژی و غیره به سایت گروه تولیدی صنعتی فایف مراجعه نمایید.

میلگرد بستر + راهنمای جامع خرید میلگرد بستر در فایف

میلگرد بستر چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که بیان شد، میلگرد بستر برای تقویت فولادی دیوارهای آجری یا بلوک سیمانی بکار می‌رود. این مقاطع فولادی باعث افزایش اتصال بین سنگ بنا به ویژه در سنگ‌های ترک خورده یا شکسته می‌شوند. در واقع میلگردهای بستر در حکم بخیه‌هایی برای ترک آجرها و دیوارها هستند که یکپارچگی ساختاری دیواره‌ها را بازسازی می‌کنند. البته آرماتور بستر تاثیر قابل توجهی روی میزان تحمل بار عمودی و مایل ستون‌های ساختمان دارد که این امر مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می‌دهد.

میلگردهای بستر از یک جفت مفتول به طول حداکثر 3 متر و عرض بین 5.5 الی 11 سانتی‌متر تولید می‌شوند. این زوج مفتول به دو شکل نردبانی یا خرپایی و از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل می‌گردند. البته در صورتی که آج مفتول به شکل هفتی- هشتی باشد، آرماتور بستر نیز به شکل خرپایی است. اگر آج مفتول به صورت عمود بر آن باشد، آرماتور بستری به شکل نردبانی خواهید داشت.

مشخصات فنی این میلگردها نیز به ضخامت و قطر آن‌ها وابسته هستند. این نوع میلگردها از مفتول‌های فولادی با قطر حداقل 4 میلی‌متر ساخته می‌شوند. همچنین حداکثر قطر میلگردهای بستر نباید از نصف ضخامت مربوط به ملات بستر بیشتر باشد. نکته قابل توجه این است که ضخامت ملات نیز باید حداکثر 16 میلی‌متر باشد. به طورمعمول ملات بستر را با ضخامت 10 میلی‌متر در نظر می‌گیرند، به همین دلیل از میلگردی با قطر 4 الی 5.4 میلی‌متر استفاده می‌کنند.

تفاوت میلگرد بستر با میلگرد وال پست در چیست؟

وال پست کلافی با طول‌های مشخص است که برای یکپارچه کردن دیوار به کار می‌رود. در حقیقت وال پست با درگیر کردن دیوار با اسکلت استحکام دیوار را افزایش می‌دهد. وظیفه این مقاطع فولادی انتقال نیروهای ناشی از باد و زلزله از دیوار به سازه است که از تخریب دیوار جلوگیری می‌کند.

وال پست در دو نوع قائم و عمودی تولید می‌شود. نوع قائم این نوع میلگرد در شرایطی که دهانه بزرگ باشد، از روی تیر طبقه پایین به تیر طبقه بالا در دهانه از طریق جوشکاری متصل می‌گردد. در حال حاضر به جای وال پست از میلگردهای بستر استفاده می‌کنند. این امر به دلیل راحتی نصب آرماتور بستر، سبک‌تر شدن سازه و افزایش استحکام آن است.

میلگرد بستر + راهنمای جامع خرید میلگرد بستر در فایف

قیمت میلگرد بستر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی از جمله سایز مفتول به کار رفته در ساخت میلگردهای بستر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. همچنین قیمت آرماتور بستر به داشتن پوشش و لایه گالوانیزه روی آن نیز بستگی دارد. از دیگر فاکتورهای مهم در این زمینه نیز می‌توان به تغییرات نرخ فلز آهن در بازار و قیمت میلگرد اشاره کرد. میزان مورد نیاز میلگردهای بستر نیز عامل موثر دیگر بر قیمت این محصولات است که برای محاسبه آن دو روش وجود دارد. در روش اول محاسباتی سطح مقطع‌های مفتول باید در مجموع معادل 0.0007 سطح مقطع دیوار باشد.

روش دوم که به عنوان روش تجویزی شناخته می‌شود، برای هر 40 سانتی‌متر از ارتفاع دیوار باید یک ردیف از میلگردهای بستر استفاده شود. یکی از بهترین تولیدکنندگان میلگرد بستر اصفهانگروه تولیدی و صنعتی فایف است. این مجموعه مصنوعات فلزی ساختمانی و سازه‌های مختلف را با کیفیت بالا ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت به روز میلگرد بستر و دریافت مشاوره خرید میلگرد با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha