چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 342325

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار کوتاه کردن ناخن پرستاران در محیط های درمانی شده‌اند.

ناخن پرستاران مشکل ساز شد!

به گزارش سلامت نیوز، امروز خبری عجیب منتشر شد مبنی بر اینکه« جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار کوتاه کردن ناخن پرستاران در محیط های درمانی برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا به بیماران شده‌اند.»

این در حالی است که مردم و پرستاران با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و این سوال پیش می آید که پرداختن به مسئله بلندی ناخن پرستاران واقعا در بین این همه مشکلات چه جایگاهی دارد؟! این مخاطبانی که خبرگزاری فارس به آنها اشاره کرده است چند درصد از مردم کشور هستند؟! آیا مردم در میان حجم سنگینی از مشکلات، همه چیز را رها کرده و اینقدر آسودگی خاطر دارند که اکنون دغدغه آنها بلندی ناخن پرستاران است؟!

بر کسی پوشیده نیست که پرستاران در کنار سایر کادر درمان فداکارانه در صف اول کرونا بوده و دو سال سخت کاری را طی می کنند و اکنون که باید به مسائل و مشکلات آنها پرداخته شود به بحث های حاشیه ای از جمله بلندی ناخن آنها پرداخته می شود! آیا رسالت یک خبرگزاری پرداختن به بلندی ناخن پرستاران است؟ چند درصد از پرستاران ناخن بلند و ناخن مصنوعی دارند که طبق ادعای این خبرگزاری مردم پویشی برای کوتاه کردن آن راه انداخته اند؟!

آیا مشکل دارو و درمان و کمبود پرستار و پزشک حل شده است و فقط ناخن بلند پرستاران مانده که باید به آن بپردازید؟ چرا می خواهید عرصه را بر پرستاران تنگ کنید؟ چقدر به واقعیت این روزهای زندگی مردم پرداخته اید که اکنون اصل را رها کرده و فرع را چسبیده اید؟ به جز جنجال رسانه ای به دنبال چه هستید؟

در متن خبر خبرگزاری فارس آمده است:

پرستاران به عنوان نیروهای خط مقدم نظام سلامت در مراکز درمانی نقش بسیار مهمی در تامین سلامت بیماران دارند؛به طوری که سلامت پرستاران رابطه مستقیمی با بازیابی سلامت بیماران دارد.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار کوتاه کردن ناخن پرستاران در محیط های درمانی برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا شده‌اند.

این مخاطبان در این پویش بیان داشته اند: کوتاه بودن ناخن‌ها از مواردی است که در اخلاق‌ پرستاری‌ به‌ آن تاکید شده‌ است،اما آنچه‌ هم‌ اکنون‌ در کادر درمان و در فضاهای بهداشتی ملاحظه می‌شود برخلاف‌ این قوانین است.

ناخن‌های بلند از علل انتقال عفونت به بیماران است؛ زیرا ناخن‌های‌ بلند و مصنوعی باعث می‌شوند افراد نتوانند دست‌هایشان را به‌ خوبی‌ بشویند و یا برای اینکه ناخن کاشته شده آسیب نبیند از مواد ضدعفونی استفاده نمی‌کنند و همین عامل سبب می‌شود تا میزان‌ آلودگی روی دست‌ها بیشتر باقی بماند.

از طرفی هم ناخن‌های مصنوعی باعث پاره شدن دستکش ،خراشیده شدن پوست بیمار مخصوصا نوزادان و کودکان، مزاحمت ناخن‌ها در رگ‌گیری و تزریق و اذیت شدن بیمار می‌شود که موجب آسیب و نارضایتی در بیماران و خانواده‌های آنان شده است.


انتظار می‌رود وزارت بهداشت و درمان که خود متولی امر بهداشت است در راستای رعایت حقوق بیماران و در جهت توسعه‌ اخلاق پرستاری کادر درمان را ملزم به رعایت این نکته به فراموشی سپرده شده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha