دستگاه میوه خشک کن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. این دستگاه ها علاوه بر ظرفیت در منبع حرارت، نحوه گرم کردن میوه ها، برند تولیدی و ... با یکدیگر متفاوت هستند.

دستگاه میوه خشک کن + نکات خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی با بکردانه

دستگاه میوه خشک کن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. این دستگاه ها علاوه بر ظرفیت در منبع حرارت، نحوه گرم کردن میوه ها، برند تولیدی و ... با یکدیگر متفاوت هستند. وجود این تفاوت ها موجب شده که میوه ها با کیفیت های مختلفی توسط این دستگاه ها خشک و تولید شوند. بکردانه یکی از تولید کنندگان این محصول است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و همچنین دستگاه های فوق پیشرفته، یکی از درجه یک ترین میوه خشک کن های صنعتی را در ایران تولید می کند. در صورتی که قصد خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی را دارید، ما را در این متن همراهی کنید که با کامل ترین راهنمای خرید آشنا شوید.

دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک وسیله ای است که از طریق ایجاد گرما به جذب رطوبت میوه ها و در نهایت خشک کردن آن ها منجر می شود. این دستگاه میوه ها را بدون کوچکترین تغییری در رنگ، مزه و ارزش غذایی شان خشک می کند. علاوه بر میوه، با این دستگاه می توان انواع سبزی‌ ها، فراورده های گوشتی از قبیل مرغ، ماهی و گوشت را خشک کرد. همچنین به کمک دستگاه میوه خشک کن می توان لواشک و دمنوش های گیاهی تولید کرد.

منبع حرارتی این دستگاه ها به دو صورت افقی و عمودی حرارت را در بین میوه ها توزیع می کنند. به طور معمول دستگاه های میوه خشک کن با جریان عمودی به صورت استوانه ای طراحی و تولید می شوند. منبع حرارتی در این دستگاه در قسمت زیرین آن قرار دارد. درب این دستگاه در قسمت بالایی آن تعبیه شده است. از این رو برای خارج کردن آخرین سینی میوه باید تمامی سینی‌ ها را خارج کنید.

دستگاه های میوه خشک کن با جریان افقی برای فروشگاه های ارگانیک و همچنین مصارف خانگی گزینه بهتری هستند. این دستگاه ها حجم بیشتری را اشغال می کنند، ولی امکان خارج کردن تمامی کشوها به طور هم‌زمان را دارند. کیفیت و کارایی این دستگاه نیز بیشتر است.

دستگاه میوه خشک کن + نکات خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی با بکردانه

نکات خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی بکردانه

گروه صنعتی بکردانه با تولید دستگاه میوه خشک کن صنعتی مطابق با تکنولوژی و علم روز دنیا توانسته در کمتر از 10 سال اعتبار بالایی در بازار کسب کند. در حال حاضر این برند دو دستگاه خشک کن میوه طراحی و تولید کرده است. در هر حال به شما توصیه می کنیم که در حین خرید دستگاه میوه خشک، نکات زیر را در نظر داشته باشید تا در نهایت از خرید خود راضی باشید.

ظرفیت دستگاه

دستگاه های خشک کن میوه صنعتی نسبت به نمونه های خانگی، ظرفیت تولید میوه بیشتری را دارند. با این حال ظرفیت تولیدی تمامی آن ها با یکدیگر یکسان نیست. از این رو با توجه به نیاز و میزان تولیدی میوه در طول روز، دستگاه خشک کن میوه را انتخاب و نهایتاً خریداری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که ظرفیت بالای تولید به معنای ابعاد بیشتر دستگاه نیز است. پس علاوه بر میزان تولیدی به مساحتی که برای آن در نظر گرفته اید نیز دقت کنید.

المنت های حرارتی

به طور کلی دستگاه های میوه خشک کن به وسیله جریان برق یا گاز میوه ها، گوشت یا سبزی را خشک می کنند. دستگاه هایی که مجهز به المنت های برقی هستند میوه های با کیفیت تری را نسبت به المنت های گازی تولید می کنند.

دستگاه میوه خشک کن + نکات خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی با بکردانه

بدنه دستگاه

دستگاه های میوه خشک کن از متریال مختلفی تولید می شوند. بهترین متریال برای این دستگاه فولاد ضد زنگ است که در طول استفاده خیال شما را از بابت اکسید نشدن دستگاه راحت می کند.

نحوه کنترل دما

برخی از دستگاه های میوه خشک کن به صورت دیجیتال دمای داخل دستگاه را کنترل می کنند. این دستگاه ها دمای مورد نیاز برای هر یک از میوه ها را تنظیم و کنترل خواهند کرد.

سایر موارد

از دیگر فاکتورهایی که حین خرید دستگاه میوه خشک کن باید در نظر داشت به شرح زیر است:

  • میزان برق مصرفی
  • نحوه کارکرد
  • وجود فن خنک کننده
  • مجهز به فن سیرکولاتور
  • وجود سیستم خاموش کننده اتوماتیک

کلام آخر

با خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی امکان تولید میوه خشک در مقیاس بالا است. این دستگاه گزینه ای ایده آل برای فروشگاه های ارگانیک و همچنین مصارف و تولیدات خانگی به شمار می آید. با توجه به تنوع بالای این دستگاه ها، در متن فوق به معرفی راهنمای خرید آن پرداختیم. دستگاه میوه خشک کن صنعتی را می توانید با کیفیت بسیار عالی از سایت بکردانه تهیه کنید و تا سالیان سال از آن استفاده کنید. سایت بکردانه با استفاده از مرغوب ترین متریال ها دستگاه میوه خشک کن صنعتی خود را به تولید می رساند. می توانید به این سایت مراجعه کنید تا بیشتر با میوه خشک کن های آن آشنا شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha