صبحانه که نباید همیشه تخم‌مرغ و پنیر و شیر باشد. در این مطلب با چند نمونه از بهترین صبحانه‌های گیاهی آشنا می‌شوید.

۷ صبحانه گیاهی خوشمزه که در تامین انرژی روزانه بدن معجزه می‌کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، صبحانه که نباید همیشه تخم‌مرغ و پنیر و شیر باشد. وقتی کسی قصد لاغر شدن دارد، باید لبنیات پرچرب و گوشت را کنار بگذارد. در ادامه چند نمونه از بهترین صبحانه‌های گیاهی را مشاهده می‌کنید:


بلغور جو و موز

یکی از غذاهای مقوی برای گیاهخواران استفاده از بلغور جو دوسر است. حتما می‌دانید این ماده غذایی تاثیر زیادی در تامین انرژی روزانه بدن دارد. اگر آن را با موز ترکیب کنید، مطمئنا تاثیر بیشتری برای تامین انرژی روزانه‌تان خواهد داشت.

این دستورالعمل باورنکردنی مفید و سیرکننده می‌تواند اشتهای کاذب شما را برای وعده ناهار نیز کاهش دهد. حتی می‌توانید این غذا را برای مهمانان هم تهیه کنید.

برای این کار باید بلغور جو دوسر را بپزید و سپس برش‌های موز و کمی کره بادام زمینی را با آن مخلوط کنید.

کره بادام زمینی

یکی دیگر از چند نوع غذای گیاهی خوشمزه برای صبحانه همراه کردن نان تست با کره بادام زمینی است. البته این کره باید به مقدار کم مصرف شود تا چاقی را به همراه نیاورد. این غذا سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا زمان ناهار شما را سیر نگه دارد. همچنین می‌توانید به جای کره بادام زمینی از مربای توت فرنگی هم استفاده کنید.

عسل هم ماده غذایی دیگری است که پیشنهاد می‌دهیم آن را با نان تست میل کنید. این صبحانه رژیمی می‌تواند از افزایش وزن پیشگیری کند. البته به شرط اینکه در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

درست کردن اسموتی میوه

یک صبحانه سالم وگان عبارت است از میوه‌هایی مثل آووکادو، نارگیل و گرانولا و میوه. انواع توت و خرما می‌تواند در کنار عسل و کره بادام زمینی در این وعده غذایی مصرف شود. در ایالات متحده آمریکا مصرف میوه برای صبحانه یک عادت رایج است.

شما می‌توانید مثلا توت فرنگی را خرد کرده و همراه با یک قاشق عسل میل کنید. این غذا سرشار از ویتامین است و انرژی روزانه بدن را هم تأمین می‌کند.

اسموتی سیب سبز می‌توان یک غذای فوق‌العاده رژیمی باشد. البته به شرط اینکه شیطنت نکنید و داخل آن شکر نریزید. آب میوه طبیعی سیب سبز هم می‌تواند به لاغری و سالم نگه‌داشتن بدن کمک زیادی کند. این غذا به معنای واقعی کلمه حاوی مواد مغذی بی‌شماری نیز هست.

پنکیک زغال اخته

یکی دیگر از غذاهای مقوی برای گیاهخواران استفاده از زغال اخته است. پنکیک بلوبری یا همان زغال اخته به دلیل اینکه یک صبحانه ساده رژیمی است می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

ضمن اینکه طعم این غذا عالی است و اگر یک بار امتحان کنید، حتما به آن علاقمند می‌شوید. نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ هم می‌تواند همراه با این غذا دلچسب باشد.


نان تست فر با موز کارامل شده

یک صبحانه سالم وگان استفاده از نان تست همراه با موز است. شما می‌توانید به دو روش این صبحانه را تهیه کنید. در ابتدا نان را با دو قاشق غذاخوری شیرکم چرب خیس کنید و روی آن موز له شده بریزید و میل کنید.

همچنین برای اینکه وعده صبحانه‌تان مغذی‌تر شود به آن دانه‌های چیا اضافه کنید. همچنین خوردن یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی با این صبحانه می‌تواند شما را تا وعده ناهار سیر نگه دارد.

دستور العمل گرانولای سالم

یکی از چند نوع غذای گیاهی خوشمزه برای صبحانه درست کردن گرانولای سالم است. بسیاری از گرانولاهایی که در فروشگاه‌ها کالری زیادی دارند. شما می‌توانید در منزل هم صبحانه سالم وگان را با استفاده میوه‌های خشک، چند مغز و عسل طبیعی تهیه کنید. گرانولای آماده ممکن است حاوی روغن یا شکر زیادی باشد که شما را چاق‌تر کند.

برای درست کردن این غذای مقوی گیاهی ابتدا جودوسر و دانه‌های آفتابگردان را پودر کنید. سپس برای مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و در آخر از فر خارج کنید روی آن عسل بریزید. شما می‌توانید به جای دانه آفتابگردان می‌توانید از مغز گردو استفاده کنید.

آب نارگیل

یکی دیگر از غذاهای مقوی برای گیاهخواران استفاده از میوه نارگیل است. برای درست کردن این صبحانه سالم وگان ابتدا تکه‌های نارگیل را داخل میکسر بریزید تا نرم و خمیری شود. سپس به همان مقدار به آن آب اضافه کنید. این مایع سفید رنگ می‌تواند یک غذای سالم برای وعده صبحانه شما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ن CA ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام، سایت خوبی دارید خسته نباشید. در ترجمه ها لطف کنید تحقیق بیشتری انجام بدید.