سلامت نیوز : رالف استاینمن، یکی از سه نفری که امروز برنده جایزه نوبل پزشکی شد، سه روز پیش بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشته است.
جایزه نوبل معمولا به افراد درگذشته تعلق نمی‌گیرد. کمیته اهداکننده این جایزه هنوز واکنشی به خبر درگذشت آقای استاینمن نشان نداده، اما قرار است به زودی بیانیه‌ای در این باره صادر کند.

پروفسور استاینمن به همراه بروس بوتلر و ژول هوفمان، جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۱ را به دلیل متحول کردن مفهوم سیستم ایمنی بدن انسان دریافت کردند.
رالف استاینمن کشف کرده است که کدام بخش از سیستم ایمنی، خود را با نحوه مقابله با خطرات جدید انطباق می‌دهد.
بنا بر بیانیه‌ای که در سایت اینترنتی دانشگاه راکفلر، محل کار آقای استاینمن منتشر شده، او در روز جمعه (۳۰ سپتامبر) در سن ۶۸ سالگی درگذشته است.
چهار سال پیش پزشکان تشخیص دادند که رالف استاینمن به سرطان لوزالمعده مبتلا شده است.
مارک تسیر لاوین، رئیس دانشگاه راکفلر می‌‌گوید: "دانشگاه راکفلر بسیار خوشنود است که بنیاد نوبل، کشفیات رالف استاینمن درباره واکنش‌های سیستم ایمنی بدن را مورد توجه قرار داده است... اما این خبر هم تلخ بود، هم شیرین. چرا که ما امروز صبح از خانواده رالف شنیدیم که او چند روز پیش بعد از نزاعی طولانی با بیماری سرطان درگذشته است."
درمان سرطان آقای استاینمن به شیوه ای برگرفته از نتایج تحقیقات خودش انجام می‌شد.
جایزه نوبل پزشکی امسال به طور مشترک به سه نفر به خاطر تحقیقاتشان درباره سیستم ایمنی بدن اهدا شد.
علاوه بر رالف استاینمن، بروس بوتلر و ژول هوفمان در تحقیقات خود به نحوه فعال شدن سیستم ایمنی در سازواره های زنده دست یافته‌اند.
برندگان جوایز نوبل در رشته‌های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ادبیات در طول هفته جاری اعلام می‌شود و برنده جایزه صلح نوبل نیز روز جمعه معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha