یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 342478

بدن انسان زمانی که توانایی مقابله با بیماری‌های ویروسی شایع و سایر بیماری‌های خفیف را نداشته باشد، علائمی از خود نشان می‌دهد.

علائم ضعف سیستم ایمنی و احتمال ابتلا به کووید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از هلث، هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف است و در محافظت در برابر عوامل بیماری‌زا کارآمد نیست، به انسان هشدار می‌دهد. دانستن چنین هشدارها یا علائمی می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود، علت آن را از بین ببرید.

در زیر فهرستی از سه نشانه اصلی ضعف سیستم ایمنی بدن ذکر شده است:

مریض شدن مکرر

اگر مکررا بیمار می‌شوید و بهبودی بیش از حد معمول طول می‌کشد، سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل است چون باید بعد از ابتلا به بیماری به سرعت بهبودی حاصل شود.

عطسه و گرفتگی بینی در فصل سرد بسیار رایج است اما ابتلا به آن بیش از حد معمول، به خصوص زمانی که زمستان نیست، به شما نشان می‌دهد در اولین خط دفاعی شما در برابر عوامل بیماری‌زا مشکلی وجود دارد.

تجربه استرس مداوم

میزان استرس حداقل به‌ طور غیر قابل انکاری برای سلامتی کلی مفید است. عوامل استرس‌زا حاد مانند ترافیک می‌تواند در کوتاه‌مدت به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند اما اگر استرس دارید و به صورت مزمن آن را تجربه می‌کنید، حتما مشکلی در سیستم ایمنی شما وجود دارد.

چنین شرایطی می‌تواند منجر به افزایش عفونت‌ها و بهبود ضعیف بیماری‌ها شود.

تبخال

تبخال و زونا توسط خانواده ویروس هرپس ایجاد می‌شود و معمولا بثورات ظاهری مشابهی دارد. ویروس تبخال می‌تواند در بدن خاموش باشد اما زمانی که سیستم ایمنی تحت فشار قرار می‌گیرد، می‌تواند دوباره فعال شود و تکثیر را آغاز کند. بنابراین فعال شدن مجدد و مکرر نشان‌دهنده ضعیف بودن سیستم ایمنی است.

اگر یکی یا هر سه مورد فوق را دارید، وقت آن رسیده که سیستم ایمنی خود را برای محافظت بهتر به ویژه در طول همه‌گیری کووید ۱۹ تقویت کنید.

دکتر مایکل ای فورد، پزشک متخصص داخلی در ایالات‌ متحده، نکات ساده‌ای را برای تقویت سیستم ایمنی از طریق وب سایت بیمارستان نیویورک پرسبیترین به اشتراک گذاشته است.

ورزش هوازی

ورزش منظم با داشتن سیستم ایمنی بهتر مرتبط است همچنین گفته می‌شود که استرس را کاهش می‌دهد و به کاهش افسردگی کمک می‌کند. به گفته فورد کسانی که روزانه ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند، کمتر از کسانی که این فعالیت ورزشی را انجام نمی‌دهند، بیمار می‌شوند؛ به این دلیل که این فعالیت چندین تغییر مثبت در بدن ایجاد می‌کند؛ سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد، فشار خون را کاهش می‌دهد و به تنظیم وزن بدن کمک می‌کند.

رژیم متعادل

فورد پیشنهاد کرد «رژیم غذایی کامل و متعادل» حاوی سبزیجات، گوشت بدون چربی و چربی‌های سالم داشته باشید. این رژیم به بهبود دفاع بدن در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

وی توصیه کرد به جای مصرف مکمل‌های پروبیوتیک، اضافه کردن ماست و غذاهای تخمیر شده به رژیم غذایی تاثیر بسیار بهتری بر بدن خواهد داشت.

خواب کافی

خواب کافی برای بدن معجزه می‌کند. خواب چیزی بیش از یک حالت استراحت است زیرا شامل فرآیند تجدید حیات نیز می‌شود.

فورد می‌گوید: همه باید ۶ تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز داشته باشند تا کل سیستم بدن احیا شود. پایبندی به روال قبل از خواب می‌تواند به ارتقای یک الگوی خواب خوب و بدون اختلال کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha