بر اساس یک مطالعه جدید، بیمارانی که به طور کامل واکسینه شده اند، پس از بهبودی از ویروس، نسبت به بیمارانی که هرگز آلوده نشده اند، شانس بیشتری برای عوارض پس از جراحی ندارند.

کرونا خطرات جراحی را افزایش نمی دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر سیدنی لی، سرپرست تیم تحقیق(یک جراح در دانشگاه کالیفرنیا)، که این تحقیق را به عنوان همکار با بخش تحقیقات Kaiser Permanente انجام داد، گفت: دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند تا هفت هفته پس از یک بیماری کووید-19 از جراحی انتخابی اجتناب کنید، حتی اگر بیمار عفونت بدون علامت داشته باشد.

وی در یک بیانیه خبری گفت: « با ادامه این همه‌گیری، این نگرانی وجود دارد که به تعویق انداختن جراحی‌ها می‌تواند برای برخی بیماران آسیب بیشتری به جای منفعت داشته باشد». "اگر ما بتوانیم بیماران خاصی را شناسایی کنیم که علیرغم ابتلا به ویروس کرونا اخیر می توانند عمل جراحی را انجام دهند، تسکین بزرگی برای سیستم های بهداشتی و بیماران آنها خواهد بود."

دکتر بردلی کوهن، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: این یافته ها باید برای بیمارستان هایی که در صورت مثبت شدن آزمایش کووید یک بیمار جراحی، تغییراتی در لحظه آخر ایجاد میکردند، خبر خوشایند باشد.

کوهن، رئیس بخش گفت: «ما تا 10 درصد از جراحی‌های خود را به تعویق انداخته‌ایم یا در کوتاه‌مدت آن‌ها را لغو کرده‌ایم .»

او گفت که در طول همه گیری، جراحان و متخصصان بیهوشی باید به دستورالعمل هایی که قبل از در دسترس بودن واکسن ها ایجاد شده بود، تکیه کنند.

کوهن ادامه داد : «شکاف فوق‌العاده‌ای در ادبیات در مورد خطراتی که ممکن است برای بیماران در محیط فعلی وجود داشته باشد، در زمینه جمعیتی که به طور فزاینده واکسینه می‌شوند، وجود دارد.

برای مطالعه جدید، محققان سوابق نزدیک به 229000 عمل جراحی Kaiser Permanente را بین ژانویه 2020 تا فوریه 2022 تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، 4.8 درصد موارد ابتلا به کووید را در هفته‌های قبل یا بعد از عمل نشان دادند.

میزان عوارض بعد از جراحی حدود 5 درصد بود -- هم برای بیمارانی که به طور کامل واکسینه شده بودند و در طی چهار هفته قبل از عمل خود به کووید-19 مبتلا شده بودند و هم برای بیمارانی که واکسینه نشده بودند.

محققان گفتند، بنابراین، دستورالعمل‌های جراحی انتخابی، به‌ویژه برای بیمارانی که کووید-19 بدون علامت یا خفیف داشتند، با در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون و در صورت استفاده از بیهوشی عمومی، می‌تواند تسریع شود.

به گفته لی، تاخیرهای طولانی‌تر همچنان برای بیماران مبتلا به کووید شدید یا علائم پایدار ضروری است.محققان گفتند که با توجه به وضعیت واکسیناسیون و در صورت استفاده از بیهوشی عمومی، محدودیت‌های مربوط به جراحی انتخابی می‌تواند از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha