یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 342486

اگر تا به حال آزمایش کرونا داده ‌باشید، حتما با من هم عقیده هستید که به دلیل فرو کردن سواب در بینی، این آزمایش آزاردهنده است.به تازگی، پژوهشگران انگلیسی بعد از جدیدترین یافته‌های خود اظهار کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک، دیگر نیازی به انجام آزمایش دردناک سواب بینی برای تشخیص کرونا نیست، چرا که با یک آزمایش سواب پوستی می‌توان بیماری کووید-۱۹ را تشخیص داد.

تشخیص کرونا از روی پوست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، تغییرات چربی در پوست بیمار، عامل شناسایی ،محققان دانشگاه ساری (University of Surrey) انگلیس به تازگی دریافته‌اند که آزمایش و شناسایی تغییرات رخ‌ داده در چربی‌ها و روغن‌های پوست بیمار به طرز شگفت‌آوری در غربالگری کرونا موثر است.در این مطالعه، پژوهشگران آزمایش‌هایی را روی ۸۳ بیمار بستری در بیمارستان که برخی از آن‌ها مبتلا به کووید-۱۹ بودند، انجام دادند و نمونه‌های خون، بزاق و پوست آن‌ها را برای بررسی و مقایسه، جمع‌آوری کردند.


90 درصد دقت در نتایج سواب پوستی


نتایج این آزمایش نشان می‌دهد در حالی که آزمایش خون دقیق‌ترین روش برای شناسایی این ویروس است، سواب‌های پوستی هم عملکرد خوبی دارند و در واقع، نتایج سواب پوستی به طرز شگفت‌آوری دقیق است. یک سواب غیرتهاجمی می‌تواند سبوم (چربی طبیعی که در سرتاسر بدن از جمله پوست وجود دارد) را از پوست فرد جمع‌آوری کند و بیماری کووید-۱۹ را با دقتی نزدیک به ۹۰ درصد تشخیص دهد و افراد را از دست آزمایش دردناک سواب بینی خلاص کند.


تغییرات سیستم ایمنی و تشخیص پوستی


سبوم (Sebum) یک ماده روغنی و مومی ‌شکل است که توسط غدد چربی بدن تولید می‌شود. این ویروس به طور قابل توجهی ساختار لیپیدهای بیمار را در تعدادی از مایعات مختلف بدن از جمله خون و سبوم تغییر می‌دهد. مت اسپیک (Matt Spick) از محققان این مطالعه گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که سبوم پوست به تغییرات سیستم ایمنی در بیماران کووید-۱۹ پاسخ می‌دهد. در واقع، ما معتقدیم که این بیماری می‌تواند تعادل طبیعی بدن در سراسر طیف وسیعی از سیستم‌های بیولوژیکی از جمله پوست، سلامت گوارش و ... را تغییر دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha