محققان می گویند که ابتلا به کووید۱۹ در سه ماهه آخر بارداری، زنان باردار را در معرض خطر زایمان زودرس قرار می دهد.

افزایش 7 برابری احتمال زایمان زودرس در زنانی  که بعد از هفته 34 به کرونا مبتلا میشوند

محققان گزارش می دهند که عفونت COVID-19 زنان باردار را در معرض خطر زایمان زودرس قرار میدهد ، اما تنها در صورتی که در سه ماهه آخر بارداری خود باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر تال پاتالون، رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری سگل ماکابی گفت: «نتایج دلگرم کننده و اطمینان بخش است که عفونت COVID-19 در دوران بارداری با هیچ نوع از دست دادن بارداری مرتبط نیست.»

تیم او 5400 زن باردار را از سال 2020 تا 2021 مورد بررسی قرار داد - که به طور مساوی بین زنانی که در دوران بارداری آلوده شده بودند و زنان بدون عفونت گزارش شده تقسیم شدند.

این مطالعه که در 20 ژوئیه در ژورنال PLOS One منتشر شد، نشان داد که از زنانی که به کووید مبتلا شده اند، 17.4 درصد در سه ماهه اول بارداری خود به آن مبتلا شده اند. 34.2٪ در طول سه ماهه دوم و 48.4٪ در سه ماهه سوم.

در حالی که زنانی که در دو سه ماهه اول خود به کووید مبتلا شده‌اند در معرض افزایش خطر زایمان زودرس نیستند، زنانی که در سه ماهه سوم خود بیمار شده‌اند، 2.76 برابر بیشتر احتمال دارد که زایمان زودرس داشته باشند.

اگر زنی بعد از 34 هفته آلوده شده باشد، بیش از 7 برابر احتمال زایمان زودرس نسبت به زنانی که مبتلا به کووید نیستند، است.

زنان بیمار نیز کمتر احتمال داشت که کیسه آب آنها قبل از شروع زایمان پاره شود.

محققان خاطرنشان کردند که علیرغم تفاوت های فاحش در هنگام زایمان، احتمال سزارین و از دست دادن نوزاد در بین هر دو گروه مشابه بود.

محققان از زوج‌ها می‌خواهند که فاصله اجتماعی بیشتری داشته باشند و پس از هفته سی و چهارم بارداری به طور مداوم از ماسک استفاده کنند تا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha