سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 342631

رضا کاکاوند از احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب، رخداد سیلاب در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

هشدار سطح نارنجی سیل در این استان صادر شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با صدور هشدار سطح نارنجی برای استان اعلام کرد که سامانه رگبارهای موسمی از چهارشنبه تا پایان هفته در استان فعال می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه از چهارشنبه ۵ مرداد ماه در استان آغاز می شود و تا جمعه ۷ مرداد ماه جاری ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، راهداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌های خدمات رسان برای مقابله با خسارات احتمالی خواست برای چنین شرایطی آمادگی کامل داشته باشند.

کاکاوند به مردم نیز توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند ، عشایر ضمن استقرار در مکان‌های امن از جابه جایی و کوچ در این مدت بپرهیزند و دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها دور نگهدارند.
وی همچنین از مردم خواست در روزهای آینده از صعود به ارتفاعات خودداری و از قرار گرفتن در کنار حوضچه‌های ماهیگیری، پرورش ماهی و محصولات کشاورزی خودداری کنند.
مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نوع مخاطره در خصوص وضعیت جوی پیش رو را رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ عنوان کرد.
فرماندار بویراحمد هم گفت: از روز چهارشنبه زمان آغاز سامانه بارشی ، تمامی تفرجگاه‌های این شهرستان تعطیل و تخلیه خواهند شد.

شهرام مهدوی مطلق افزود: از صبح روز چهارشنبه ورود به آبشار یاسوج، تنگ مهریان ،تنگ گنجه‌ای، پریکدان، تنگ سریز، تنگ سرخ و دهنو از روز چهارشنبه ممنوع می شود.
از روز پنجشنبه هم باید ساکنین تفرجگاه‌ها نسبت به تخلیه همه بسترها و حواشی و اطراف این مناطق اقدام کنند و شهرداری و دهیاری و امور آب نیز تمهیدات لازم را بیندیشند و در صورت مشکل با ناجا هماهنگ باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha