مردان و زنان به دلیل ساختار بدنی متفاوت نیاز تغذیه ای متفاوتی نیز دارند. همچنین کودکان و نوجوانان نیز به دلیل سن حساسی که دارند به نسبت بزرگسالان نیاز تغذیه ای متفاوت تری دارند.

مناسب ترین رژیم لاغری کودکان، زنان و مردان

بنابراین اگر به دنبال رژیم لاغری هستید باید از رژیمی استفاده کنید که متناسب با سن، جنسیت، سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامت جسمانی شما باشد. به همین دلیل ما در این نوشتار قصد داریم مناسب ترین رژیم لاغری کودکان، رژیم لاغری زنان و مردان را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

ویژگی های رژیم لاغری کودکان

متاسفانه آمار کودکان و نوجوانان چاق به دلیل کم تحرکی و مصرف غذاهای چرب و فست فودی رو به افزایش است. در واقع چاقی کودکان یکی از معضلات اکثر والدین است و به همین دلیل به دنبال بهترین رژیم لاغری کودکان هستند.

مناسب ترین رژیم لاغری کودکان، زنان و مردان

با استناد بر اپلیکیشن لاغری سیرا به آدرس sira.fit که یکی از معتبرترین اپلکیشن های ارائه دهنده رژیم غذایی است بهترین رژیم لاغری کودکان باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • کودک شما نباید استرس داشته باشد.
  • مصرف غذاهای فست فودی را محدود کنید یا به طور کامل حذف کنید.
  • رژیم لاغری کودکان و نوجوانان نباید خیلی سخت و محدود باشد.
  • به هیچ عنوان نباید کودکان و نوجوانان از رژیم های لاغری سریع استفاده کنند.
  • کودک شما باید حداقل روزانه 8 لیوان آب میل کند.

رژیم لاغری برای کودکان و نوجوانان حتما باید توسط متخصص تغذیه تجویز شود و از آنجا که این افراد در سن رشد هستند نباید هیچ گروه غذایی از رژیم لاغری آنها حذف شود.

ویژگی های رژیم لاغری زنان

همان طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم به دلیل سیستم بدنی متفاوت زنان، نیازهای تغذیه ای آنها نیز با آقایان فرق دارد. از جمله رژیم های غذایی زنان عبارتند از:

  • رژیم گیاهی؛
  • رژیم کم کربوهیدارت؛
  • رژیم ناظران وزن؛
  • رژیم دش؛
  • رژیم مدیترانه ای؛
  • رژیم لاغری نوم؛
  • و ...؛

مناسب ترین رژیم لاغری کودکان، زنان و مردان

هر کدام از این رژیم ها که به عنوان رژیم لاغری زنان معرفی شده است؛ می تواند برای فردی مناسب باشد اما برای فردی دیگر خیر. چرا که نیازهای بدنی هر کسی به نسبت فاکتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد؛ برای مثال رژیم لاغری زنان باردار، شیرده، یائسه، شاغل و ... کاملا متفاوت از یکدیگر است. بنابراین برای دریافت رژیم لاغری زنان باید حتما باید با یک متخصص تغذیه یا مشاوره تغذیه مشورت داشته باشید.

ویژگی های رژیم لاغری مردان

بهترین رژیم لاغری مردان علاوه بر اینکه شما را به وزن دلخواه می رساند بلکه خطر ابتلا به بسیاری بیماری ها مانند بیماری های قلبی، بیماری های کبدی، برخی سرطان ها و دیابت را نیز کاهش می دهد.

طبق آمارهای موجود مردان چاق بیشتر در معرض بیماری های خطرناک به نسبت زنان چاق هستند. کاهش وزن مردان در بهبود عملکرد جنسی، علائم افسردگی و کیفیت زندگی آنها موثر است.

البته پیروی از هر رژیمی برای لاغری مناسب نیست و شما باید به غیر از کاهش وزن به فکر سلامتی خود هم باشید و تنها به سمت رژیم های لاغری اصولی بروید.

مناسب ترین رژیم لاغری کودکان، زنان و مردان

از جمله رژیم های مناسب برای آقایان عبارتند از:

  • رژیم مدیترانه ای؛
  • رژیم گیاهی؛
  • رژیم های غذایی سرشار از فیبر؛
  • رژیم غذایی پالئو؛

چرا رژیم لاغری زنان با مردان متفاوت است؟

مردان و زنان از نظر فیزیولوژیکی متفاوت از یکدیگر هستند؛ به همین دلیل نیازهای تغذیه ای مردان و زنان نیز متفاوت از یکدیگر است.

طبق شواهد موجود زنان تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند؛ چرا که بدن زنان به چربی بیشتری احتیاج دارد. بنابراین احتمال افزایش وزن در جنس مونث بیشتر از جنس مذکر است.

البته روش های مقابله با استرس در مردان و زنان هم متفاوت از یکدیگر است. اصولا آقایان زمانی که دچار استرس می شوند فعالیت هایی مثل پیاده روی و ... را انتخاب می کنند. اما زنان در هنگام استرس به پرخوری عصبی یا انجام فعالیت های کم تحرک مثل نوشتن، نقاشی کشیدن و ... پناه می برند.

نکته دیگر این است که آقایان حساسیت زیادی به تغییرات وزن خود نشان نمی دهند، اما بانوان با تغییرات جزئی در وزن خود دچار کاهش اعتماد به نفس، استرس و ... می شوند. همین موضوع دلیلی بر از دست دادن انگیزه و افزایش وزن در زنان می شود!

متاسفانه اکثر زنان دوست دارند سریع به وزن دلخواه خود برسند بنابراین به سراغ رژیم های لاغری سریع می روند که این رژیم ها آسیب ها و عوارض های جدی را به دنبال دارند. در حالی که آقایان در صورت اضافه وزن به سمت ورزش کردن و رژیم های اصولی می روند.

کلام آخر

ما در این نوشتار سعی کردیم با کمک از وب سایت sira.fit درباره ویژگی های مناسب ترین رژیم لاغری زنان، مردان و کودکان صحبت کنیم.

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از این نوشتار داشته باشیم، باید بگوییم که بهترین رژیم لاغری رژیمی است که به نسبت سن، جنسیت، سطح سلامت بدن، سطح فعالیت بدنی و ... هر فردی توسط متخصص تغذیه یا مشاوره تغذیه تجویز شود. پیروی از هر گونه رژیم لاغری رایگان در سطح اینترنت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha