چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 342673

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوای پایتخت از جمعه خنک می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز چهارشنبه و روزهای آتی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده بارش‌های پراکنده در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، ‌قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده که گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدو برق است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود:‌ بارش های موسمی تابستانه در استان‌های کرمان فارس هرمزگان و سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت و فردا بارش علاوه بر اردبیل و سواحل دریای خزر، در جنوب شرق و جنوب کشور به مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی هم گسترش می‎یابد.

به گفته نقشینه،‌ روز جمعه بیشتر مناطق کشور به جز مناطق غرب و شرق ایران با بارش همراه است و روز شنبه رگبار پراکنده در نوار شمالی به ویژه در ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ شمال هرمزگان، ‌فارس، ‌بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب خوزستان بارش‌ها با شدت کمتری تداوم دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه رگبار پراکنده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد و در ۳ روز آینده در شمال شرق و شرق و برخی نقاط استان سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید خواهیم داشت که می‌تواند موجب گرد و خاک هم شود.

نقشینه با بیان اینکه از روز جمعه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد،‌ افزود: دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس تا روز جمعه مواج و متلاطم است و پنجشنبه و جمعه هم دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: آسمان تهران امروز صاف بوده اما از بعد از ظهر نیمه ابری خواهد شد و گاهی وزش باد می‌تواند موجب گردو خاک در تهران شود.

وی افزود: فردا تهران بعد از ظهر نیمه ابری خواهد بود و گاهی رگبار برای روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به کاهش دمای هوای تهران از روز جمعه گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۸ درجه،‌ فردا ۳۷ درجه و جمعه و شنبه به ۳۴ درجه خواهد رسید و کمینه دمای تهران در مهرآباد به ۲۷ درجه و در شمیرانات به ۲۵ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha