رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد سامانه‌ای برای رصد وضعیت بارداری زنان باردار و مراجعه کنندگان به مطب‌های پزشکان متخصص زنان و زایمان گفت: پزشکان علاوه بر اینکه به راحتی می‌توانند در سامانه ملی باروری سالم، نسخه نویسی الکترونیکی خود را انجام دهند، می‌توانند سوابق مراجعات قبلی بیمار به مطب خود را هم ملاحظه کنند.

امکان دسترسی پزشک به سابقه پزشکی بیمار با سامانه ملی "باروری سالم"

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امین بیگلرخانی درباره سامانه ملی باروری سالم گفت: وزارت بهداشت بر اساس ماده ۵۳ و ۵۴ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مکلف به طراحی سامانه‌ای برای رصد وضعیت بارداری زنان باردار و مراجعه کنندگان به مطب‌های پزشکان متخصص زنان و زایمان است. از طرفی پزشکان برای استفاده از پرونده الکترونیکی سلامت و نسخه نویسی الکترونیک چالش‌هایی داشتند که ما سعی کردیم با طراحی این سامانه پنل یکپارچه‌ای را در اختیارشان قرار دهیم تا به راحتی به موضوع مربوط به نسخه نویسی و استفاده از اطلاعات مراجعات قبلی و سوابق پرونده پزشکی الکترونیکی بیماران دسترسی داشته باشند.

وی افزود: پزشکان علاوه بر اینکه به راحتی می‌توانند در این سامانه نسخه نویسی الکترونیکی خود را انجام دهند، می‌توانند سوابق مراجعات قبلی بیمار به مطب خود را هم ملاحظه کنند و در صورتی‌که زیرساخت‌های قانونی فراهم شود خود افراد هم می‌توانند به این سوابق دسترسی داشته باشند.

بیگلرخانی به مزایای این سامانه چند منظوره اشاره و اظهار کرد: این سامانه جزو اولین سامانه‌هایی است که در آن امضای دیجیتال طراحی شده و به همین خاطر خیال‌مان از بابت مسائل امنیتی راحت است و بر اساس دستورالعمل‌ها، پزشکان با تخصص‌های مختلف می‌توانند از قسمت‌های گوناگون سامانه استفاده کنند. باید توجه کرد که این سامانه در مرکز وزارت بهداشت بارگذاری شده است و مورد سوء‌استفاده قرار نمی‌گیرد. پزشکان می‌توانند بیماران نابارور را در گروه‌های نابارور علامت بزنند و مرکز وزارت بهداشت هم این آمار و اطلاعات را رصد می‌کند.

بیگلرخانی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: اگر بیمار، بیمه سازمان تأمین اجتماعی باشد، این سامانه اطلاعات بیمه‌ای فرد را به سازمان بیمه تأمین اجتماعی هم ارسال می‌کند و یک قسمت مربوط به دریافت شکایات و پیشنهادات هم طراحی شده و مردم می‌توانند از این طریق شکایات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha