تحقیقات جدید نشان می دهد چرت زدن و همچنین خواب زیاد یا کم یا داشتن الگوهای خواب نامناسب،خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد مسن افزایش می دهد.

چرت زدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را در افراد مسن افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی ، این مطالعه که در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شد، به تعداد فزاینده ای از شواهد حاکی از اهمیت خواب برای سلامتی می افزاید. انجمن قلب آمریکا اخیراً مدت زمان خواب را به چک لیست خود از عوامل سلامت و سبک زندگی برای سلامت قلب و عروق، که به عنوان Life's Essential 8 شناخته می شود، اضافه کرده است. این انجمن می گوید بزرگسالان باید به طور متوسط هفت تا نه ساعت در شب بخوابند.

ویلی زو، محقق ارشد مرکز تحقیقات پیری در بخش نوروبیولوژی، علوم مراقبتی و جامعه در مؤسسه کارولینسکا در استکهلم، گفت: «رفتار خواب خوب برای حفظ سلامت قلبی عروقی در میانسالان و مسن‌تر ضروری است.»ما مردم را تشویق می کنیم که بین هفت تا نه ساعت بخوابند و از چرت زدن مکرر یا زیاد خودداری کنند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که خواب ضعیف ممکن است افراد را در معرض خطر بیشتری برای طیف وسیعی از بیماری‌ها و شرایط مزمن قرار دهد که بر سلامت قلب و مغز تأثیر می‌گذارند. اینها شامل بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل، دیابت، فشار خون بالا و چاقی است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تقریباً 35 درصد از بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، در حالی که 3.6 درصد می‌گویند که 10 ساعت یا بیشتر می‌خوابند.

مطالعات قبلی مدت زمان خواب نشان می دهد که خواب زیاد یا خیلی کم هر دو ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند. اما اینکه چرت زدن خوب است یا بد مشخص نیست.

در مطالعه جدید، محققان الگوهای خواب 12268 بزرگسال را در دفتر ثبت دوقلوهای سوئد تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان در شروع مطالعه به طور متوسط 70 سال سن داشتند و سابقه حوادث قلبی عروقی عمده نداشتند.

برای جمع آوری داده ها در مورد مدت خواب شبانه از پرسشنامه استفاده شد. چرت روزانه؛ خواب آلودگی در طول روز؛ بر اساس ساعتی از روز که خود را هوشیارتر می دانستند. و علائم اختلالات خواب، مانند خروپف و بی خوابی. شرکت‌کنندگان تا 18 سال پیگیری شدند تا بررسی کنند که آیا مشکلات قلبی عروقی عمده‌ای از جمله بیماری قلبی و سکته دارند یا خیر.

افرادی که گزارش کردند هر شب بین هفت تا نه ساعت می خوابند، کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را داشتند که این یافته با تحقیقات قبلی مطابقت دارد. در مقایسه با آن گروه، کسانی که کمتر از هفت ساعت گزارش داده بودند، 14 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی عروقی بودند و کسانی که خواب بیش از 10 ساعت گزارش دادند، 10 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی عروقی بودند.

در مقایسه با افرادی که می‌گفتند هرگز چرت نمی‌زنند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که تا 30 دقیقه چرت می‌زدند، 11 درصد بیشتر بود. اگر چرت زدن بیش از 30 دقیقه طول بکشد، این خطر 23 درصد افزایش می یابد. به طور کلی، افرادی که الگوهای خواب نامناسب یا سایر مشکلات خواب را گزارش کردند - از جمله بی خوابی، خروپف شدید، خواب زیاد یا کم، خواب آلودگی مکرر در طول روز و خود را یک فرد شبانه می دانستند - 22 درصد بیشتر در معرض خطر بودند.

شرکت‌کنندگانی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابیدند و بیش از 30 دقیقه در روز چرت می‌زدند، بالاترین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند - 47 درصد بیشتر از کسانی که خواب بهینه و بدون چرت زدن داشتند.

ماری پیر سنت اونگ، مدیر مرکز مرکز خواب و استادیار دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفت: هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا چرت زدن بر خطر قلبی عروقی در طول عمر تأثیر می گذارد یا خیر، صحبت نمی کند. او خاطرنشان کرد که تحقیقات جدید، که او در آن شرکت نداشت، محدود به افراد مسن بود.

St-Onge گفت، به جای تلاش برای جبران زمان خواب با چرت زدن، افراد باید سعی کنند عادات خواب سالم تری ایجاد کنند که به آنها امکان می دهد خواب شبانه بهینه داشته باشند. این شامل اطمینان از این است که محیط خواب خیلی گرم یا سرد یا بیش از حد پر سر و صدا نباشد. کاهش قرار گرفتن در معرض نور روشن قبل از خواب، غذا نخوردن دیروقت در شب، ورزش کافی در طول روز و داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز کمک کننده است.

شو گفت: «حتی اگر خواب در طول شب کم شود، چرت زدن بیش از حد در روز توصیه نمی شود. او گفت، و اگر افراد دائماً در خواب کافی مشکل دارند، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند تا علت آن را دریابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha