بر اساس مطالعه ای که در 13 ژوئن در مجله بیماری آلزایمر به صورت آنلاین منتشر شد، واکسیناسیون آنفولانزا با کاهش خطر بیماری آلزایمر (AD) در میان بزرگسالان مسن تر ایالات متحده مرتبط است.

ارتباط تزریق واکسن آنفولانزا با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی ،آروان بوخبیندر. از دانشکده پزشکی جان پی و کاترین جی مک گاورن در UTHealth در هیوستون، و همکارانش از داده های 1 سپتامبر 2009 تا 31 اوت 2019 برای مقایسه خطر وقوع حادثه استفاده کردند. بیماران 65 سال و بالاتر با و بدون واکسن آنفولانزای قبلی بودند.

محققان دریافتند که 5.1 درصد از بیماران واکسینه آنفولانزا و 8.5 درصد از بیماران واکسینه نشده آنفولانزا طی یک پیگیری متوسط 46 ماهه دچار AD شدند. خطر نسبی 0.60 و کاهش خطر مطلق 0.034 بود که مربوط به تعداد مورد نیاز برای درمان 29.4 بود.

از آنجایی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه چندین واکسن ممکن است از بیماری آلزایمر محافظت کنند، فکر می کنیم که این اثر خاصی از واکسن آنفولانزا نیست. در عوض، ما معتقدیم که سیستم ایمنی پیچیده است و برخی تغییرات مانند ذات الریه ممکن است آن را به گونه ای فعال کند که بیماری آلزایمر را بدتر کند.

اما چیزهای دیگری که سیستم ایمنی را فعال می کنند ممکن است به روش دیگری این کار را انجام دهند . روشی که از بیماری آلزایمر محافظت می کند." واضح است که ما باید در مورد چگونگی بدتر شدن یا بهبود نتایج این بیماری سیستم ایمنی بیشتر بیاموزیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha