جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 342754

سازمان هواشناسی از تداوم و گسترش بارش‌های موسمی در کشور خبر داد و در خصوص بارش‌های سیل‌آسا در ۲۶ استان هشدار صادر کرد.

 هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۲۶ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی حاکی از آن است که طی 4 روز آینده در نوار شمالی کشور گذر متناوب امواج و همچنین فعالیت سامانه موسمی در نیمه جنوبی کشور باعث بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد می‌شود.

بر این اساس امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، نیمه غربی کرمان، یزد، بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب کرمان، غرب یزد، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

یکشنبه آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

در جنوب شرق و جنوب بارش‌ها کاهش می‌یابد و در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

در این روز بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان شدت خواهد داشت. دوشنبه آینده بارش در نوار شمالی کاهش یافته و تنها در استان مازندران قابل توجه است.

سه‌شنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق به‌صورت خفیف ادامه دارد و به‌تدریج از روز چهارشنبه جو نسبتا پایداری در کشور حاکم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha