سلامت نیوز: رییس شورای سیاستگزاری گفت: هزینه 70 میلیون دلاری ورود یک قلم دارو ضرورت سنتر دارو در کشور را نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر باقر لاریجانی با یادآوری نام گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی و با تاكید بر اینكه اگر سلامت مردم تامین شود بصورت محسوس می تواند اقتصاد كشور را به جلو ببرد گفت: بعنوان مثال كشوری كه مالاریا زده باشد نمی تواند در اقتصادش بدرخشد.

وی با تاكید بر شناسایی اتلاف منابع و تلاش برای رفع آن گفت: در بیمارستان 25 تا 30 درصد منابع برای دارو صرف می شود و به نظر می رسد اگر ما محاسبات مان را دقیق تر كنیم می توانیم خیلی صرفه جویی كنیم.

وی با اشاره به اینكه نزدیك به 70 میلیون دلار برای واردات یك دارو هزینه می شود گفت: ما در یك افق ده ساله و با سرمایه گذاری ویژه می خواهیم كه سنتز دارو را در كشور خودمان انجام دهیم و در این زمینه هم تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در پویایی و نشاط  حوزه سلامت گفت: در كشور ما رسانه های عمومی نقش بارزی را در آموزش مردم دارند و در تحقیقی هم كه انجام شده نشان داده شده كه در مواردی مثل پوكی استخوان یا دیابت مردم اطلاعات خود را بطور عمده از رسانه ها می گیرند و با توجه به محدودیت زمان اطبا و كمبود تیم های آموزش دهنده خاص در گروه پزشكی نقش رسانه ها مهم است و رسانه ها این توان را دارند كه اوقات فراغت مردم را با آموزش های مناسب پر كنند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: در این دانشگاه سالی 2500 پروژه تحقیقات انجام می شود كه تعداد زیادی از این پروژه ها مربوط به تزهای دانشجویان مختلف است و به گونه ای این قانون را گذاشته ایم كه دانشجویان تزهایشان را بصورت یك پروژه تحقیقاتی در دانشگاه ثبت كنند و ما نیز از آن حمایت می كنیم و الزام داریم كه دانشجویان بتوانند محصول كارشان را منتشر كنند و این مساله در دانشگاه جدی گرفته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha