شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 342784

مطالعات نشان داد:

مکمل ویتامین D به سلامت استخوان ها کمک نمی کند!

انجام بیش از 10 میلیون آزمایش خون برای تعیین سطح ویتامین D!

یک مطالعه جدید بزرگ نشان می‌دهد سالمندانی که مکمل‌های ویتامین D را برای بهبود سلامت استخوان‌های خود و جلوگیری از شکستگی‌ها مصرف می‌کنند، فقط وقت و پول خود را تلف می‌کنند.

مکمل ویتامین D به سلامت استخوان ها کمک نمی کند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی محققان در یک کارآزمایی تصادفی که ویتامین D را در مقابل دارونما آزمایش کردند، دریافتند که این مکمل‌ها هیچ کمکی به کاهش میانگین خطر شکستگی استخوان نمی‌کنند.

دکتر مریل لباف، سرپرست بخش کلسیم و استخوان در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، می گوید: «در بزرگسالان به طور کلی سالم، این نتایج استفاده از مکمل های ویتامین D را برای کاهش خطر شکستگی تایید نمی کند. ما دریافتیم که ویتامین D مکمل شکستگی را در شرکت کنندگان آمریکایی کاهش نمی دهد.

در این مطالعه که در 28 ژوئیه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از 2 هزار و پانصد سالمند به طور تصادفی 2 هزار واحد ویتامین D یا دارونما مصرف کردند و سپس به طور متوسط به مدت پنج سال تحت نظر قرار گرفتند. میانگین سنی شرکت کنندگان 67 سال بود.

در طول دوره مطالعه، نزدیک به 2000 شکستگی استخوان در بین بیش از 1500 شرکت کننده رخ داد. با این حال، به نظر می رسد مصرف ویتامین D هیچ تاثیری بر اینکه چه کسی دچار شکستگی شده و چه کسی نداشته باشد، نداشته است.

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه می‌گویند که نزدیک به 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کنند که اغلب بر اساس آزمایش‌های خونی است که نشان می‌دهد سطح ویتامین D «ناکافی» یا «کمبود» دارند.

دکتر استیون کامینگز، استاد بازنشسته در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: این نتایج جدید باید هم پزشکان و هم بیماران را وادار کند که ارزش آزمایش معمول ویتامین D را زیر سوال ببرند.

کامینگز، یکی از نویسندگان سرمقاله ای که این یافته ها را همراهی می کند، می گوید: «پزشکان به طور معمول سطوح ویتامین D را سفارش می دهند و بسیاری از بیماران می شنوند که سطح ویتامین D پایین است آنچه که ما باید بدانیم این است که آیا افرادی که سطح پایینی از ویتامین D دارند از مصرف ویتامین D سود می برند یا خیر. و پاسخ به آن منفی است.

این کارآزمایی بالینی می‌تواند بازار ویتامین D را که طبق گفته ناظران بازار بیش از یک میلیارد دلار در جهان است، متزلزل کند.

لباف گفت: تصور می شد ویتامین D به بهبود سلامت استخوان کمک می کند زیرا برای جذب کلسیم بدن شما ضروری است. ویتامین D ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند و معدنی شدن استخوان را بهبود بخشد، زیرا جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و 99 درصد کلسیم در استخوان ذخیره می‌شود. علاوه بر این، برخی از بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم با کمبود شدید ویتامین D در افراد مرتبط است.

لباف گفت: اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین D را به طور طبیعی از طریق پوست خود دریافت می کنند، که وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، آن را تولید می کند.

او گفت که همچنین در شیر، تخم مرغ و غلات حاوی ویتامین D و همچنین در ماهی هایی مانند سالمون، قزل آلا و تن یافت می شود.

کامینگز معتقد است که یک سوء تفاهم اساسی از ویتامین D وجود دارد که احتمالاً تمام این آزمایشات را برای کمبود ویتامین D انجام می دهد.

سرمقاله او اشاره کرد که بیش از 10 میلیون آزمایش خون برای سطوح ویتامین D هر ساله در ایالات متحده انجام می شود.

سیستمی در بدن شما وجود دارد که توسط آن ویتامین D دریافت می‌کنید، ویتامین D از پوست و آنزیم‌هایی که آن را به شکل فعال ویتامین D به نام D125 تبدیل می‌کنند، متعادل نگه داشته می‌شود. این سیستم به طور طبیعی توسط بدن شما در تعادل نگه داشته می‌شود.

او گفت: «من فکر می‌کنم چیزی که ما یاد می‌گیریم این است که ویتامین D یک ویتامین نیست، یک هورمون است و به سختی می‌توان این تعادل را به هم زد و این تعادل را به روشی مفید تغییر داد.

لباف خاطرنشان کرد که این مطالعه شامل افراد مبتلا به پوکی استخوان، کمبود ویتامین D ژنتیکی، یا افراد بسیار مسن ساکن در جوامع مسکونی نمی شود.

برای افراد این گروه ها، مکمل ویتامین D می تواند برای حفظ سلامت استخوان آنها مفید یا ضروری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha