رتبه اول بخش صنعت کارآفرینان برتر استان تهران: دانش بنیان ها باید محرک ارتقاء بهره‌وری، نوآوری و نفوذ در بازارهای بین‌المللی شوند.

خالق نوشت افزار آنتی باکتریال در جهان، کارآفرین برتر استان تهران شد

در آیین چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر که امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه سال جاری در محل سالن تلاش برگزار شد، از منتخبین چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران تقدیر به عمل آمد

در این مراسم که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، جمعی از معاونان وزیر کار، معاون وزیر صمت و استاندار تهران برگزار شد، دکتر مهرداد عالی پور هریسی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان و نانو فناور عالی تحریر پارسیان و بنیان گذار برند پنتر در صنعت نوشت افزار، در" بخش صنعت" و بعنوان کارآفرین برتر، حائز رتبه اول این بخش گردید. همچنین ایشان به دعوت این وزاتخانه، بعنوان نماینده بخش صنعت در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و بر ضرورت هم افزایی و همکاری میان دولت و بخش خصوصی تاکید کردند

شایان ذکر است، بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، رویکرد انتخاب کارآفرینان برتر در این رویداد، بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌هایی است که طی سه سال گذشته "نوآوری منجر به رشد بالا" داشتهاند. در ادبیات جهانی کارآفرینی، "بنگاه‌هایی با رشد بالا"، بنگاه‌هایی هستند که از مسیر نوآوری و خلاف قاعدهی مرسوم، به رشد بالا و پایدار در فروش، میزان اشتغال و ارزش‌افزوده رسیدهاند. در واقع این بنگاهها بیشترین سهم را در ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور دارند و محرک ارتقاء بهره‌وری، نوآوری و نفوذ در بازارهای بین‌المللی میباشند.

خالق نوشت افزار آنتی باکتریال در جهان، کارآفرین برتر استان تهران شد

گفتنی است دکتر مهرداد عالی پور هریسی، کارآفرین برتر و حائز رتبه اول بخش صنعت این جشنواره، فارغ التحصیل دکتری تخصصی (PhD) رشته کارآفرینی از دانشگاه تهران، با رتبه ممتاز و مخترع نوشت افزار آنتی باکتریال (Anti-bacterial) میباشد. علاوه بر محصولات آنتی باکتریال و سلامت محور، مجموعهای از محصولات نانو فناور مانند رنگهای هنری ضد خراشیدگی (Anti-scratch) نیز توسط شرکت تحت مدیریت ایشان تولید و عرضه گردیده است.

مجموعه محصولات این شرکت دانش بنیان و نانوفناور که بر پایه نوآوری و دستاوردهای علمی نوین عرضه می گردد، تحت عنوان محصولات دکتر پنتر(Dr.Panter) شناخته میشوند. همچنین تیم پنتر با اخذ اولین پروانه تحقیق و توسعه در صنعت نوشت افزار کشور به شماره ۲۶۴۴۲۶/60 از وزات صنعت، معدن و تجارت و دارا بودن آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد به شماره گواهینامه T/ 3916 و برخورداری از گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ISO17025 به شماره NACI/Lab/1611 و با دارا بودن مجوز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و استارت آپ استودیو تخصصی پنتر بعنوان اولین مرکز آموزشی، پژوهشی و شتابدهی تخصصی در توسعه زیست بوم کارآفرینی صنعت نوشت افزارکشور به شماره مجوز 202246/42/002 از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه ای افتخار آفرین در صنعت کشور میباشد.

دکتر مهرداد عالی پور هریسی در مسیر بنا نهادن برند پر افتخار پنتر، از روش های نوین علمی بهره جسته اند و در طی پژوهشهای گستردهای در دانشگاه تهران بعنوان بنیان گذار " الگوی کارآفرینی مبتنی بر برندسازی (Brandpreneurship)" شناخته میشوند. این الگو میتواند الگویی منحصر به فرد برای توسعه کارآفرینی جوانان نوآور و نخبگان کشور محسوب شود.

خالق نوشت افزار آنتی باکتریال در جهان، کارآفرین برتر استان تهران شد

همچنین ایشان در حال حاضر علاوه بر فعالیت های علمی، پژوهشی و اجرایی مختلف، بر اساس حکم منتشره از سوی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به شماره69854/980 مورخ 23/03/1401، بعنوان مشاور امور صنایع، اصناف و بازرگانان و اتحادیهها، انجمنها و سایر تشکلهای مرتبط، انتخاب و منصوب گردیدهاند.

به نظر میرسد باتوجه به فرصتهای بالقوه کشور در بخش صنایع و با برخورداری از سرمایههای انسانی متخصص و متعهد میتوان شاهد توسعه صنعت دانش بنیان کشور بود.

امید است با عزم راسخ و اندیشیدن تدابیر پر شتابتر در حل مشکلات کارآفرینان و فضای کسب و کار کشور و تمرکز بر فرصتهای موجود بتوانیم آینده ای روشن را برای جوانان پرتلاش و پرتوان کشور رقم زنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha