تقریباً 70 درصد از بیماران مبتلا به اضافه وزن یا چاقی، احساس می کنند که توسط پزشکان انگ می شوند، که می تواند باعث تاخیر در جستجوی مراقبت های بهداشتی شود.

پنج راه برای کاهش انگ وزن و بهبود مراقبت از بیماران مبتلا به اضافه وزن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلیو ،کارشناسان می‌گویند که پزشکان می‌توانند ارتباطات و همچنین پیامدهای سلامتی را در میان این افراد با استفاده از رویکردی جامع برای مراقبت بهبود بخشند.

به گفته آن بلر کندی، استادیار علوم زیست پزشکی و پزشکی خانواده در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی نوشت: «تمرکز بیش از حد بر وزن به جای اتخاذ رویکردی جامع‌تر، می‌تواند برای مراقبت از همه بیماران، چه دارای اضافه وزن یا نه، مضر باشد.» اولویت دادن به یک عدد در مقیاس بر ویژگی‌ها و نگرانی‌های فردی بیماران، خطر "منفی کاذب" (عدم تشخیص مشکل مانند دیابت نوع 2، به دلیل نداشتن اضافه وزن بیمار) یا "مثبت کاذب" (تشخیص نادرست) را افزایش می‌دهد. یک فرد سالم به دلیل وزن بیشتر ناسالم است.

کندی و همکارانش پنج مرحله را جمع آوری کردند که پزشکان می توانند برای کاهش انگ وزن و بهبود نتایج سلامتی انجام دهند.

کل فرد را ببینید، تصدیق کنید و با آن رفتار کنید

تمرکز بر بهزیستی کل نگر شامل در نظر گرفتن سلامت عاطفی، جسمی، تغذیه ای، اجتماعی و معنوی بیمار در حالی که هدف آن توسعه یک سبک زندگی پایدار و سالم در مقایسه با هدف نهایی کاهش وزن است. به گفته کندی و همکارانش، چنین رویکردی ممکن است شامل غربالگری برای اختلالات خوردن و ارتباط بیمار با منابع سلامت روان باشد.

علاوه بر این، در نظر گرفتن عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت بیمار ممکن است عوامل خطر اضافه وزن یا چاقی را نشان دهد.

محققان می گویند: «عوامل اجتماعی-اقتصادی می توانند تا 80 درصد از پیامدهای سلامتی را تشکیل دهند.

تعصبات را شناسایی کنید

تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک وزن طولانی مدت برای اکثر افراد ناپایدار است. در همین حال، به گفته کندی و همکارانش، خطرات درازمدت سوگیری وزن برای سلامتی "تعجب آور" است.

تعصب وزن می تواند باعث رفتارهای ناسالم غذایی، واکنش های فیزیولوژیکی، کاهش درگیری با مراقبت های بهداشتی، پریشانی روانی و کیفیت پایین زندگی شود.

محققان توصیه کردند که پزشکان سوگیری های خود را بررسی کرده و به آنها رسیدگی کنند، زیرا سوگیری وزن به نابرابری های سلامتی کمک می کند. پزشکان می توانند از خود بپرسند که آیا به طور خودکار بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی را غیرفعال، رژیم غذایی نامناسب یا بی سواد فرض می کنند. محققان نوشتند که این فرضیات ممکن است رابطه پزشک و بیمار را به خطر بیندازد.

ارتباط بیمار محور را تمرین کنید

با حرکت رو به جلو، پزشکان می توانند از تکنیک های مصاحبه انگیزشی برای ارتباط با خطرات سلامتی استفاده کنند. کندی و همکارانش نوشتند، هرگونه گفتگو در مورد وزن باید با درخواست پزشک از بیمار برای بحث در مورد موضوع شروع شود.

به گفته محققان، پزشکان باید با جایگزین کردن عباراتی مانند "رژیم غذایی" یا "ورزش" با مترادف های مثبت تر مانند "انتخاب مواد غذایی مغذی" و "فعالیت بدنی" مراقب انتخاب کلمه خود باشند.

محیطی دلپذیر ایجاد کنید

یک محیط مراقبت بهداشتی انتخاب شده می تواند نشان دهد که نیازهای بهداشتی بیمار بدون شرم یا تبعیض برآورده می شود. به عنوان مثال، اطمینان از اینکه اتاق‌های انتظار و معاینه راحت هستند، تجهیزات با اندازه مناسب در دسترس هستند و مواد خواندنی دارای بدن متوسط و سبک زندگی سالم هستند، می‌تواند بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی را راحت‌تر کند.

کندی و همکارانش گفتند، علاوه بر این، همه کارکنان باید تحت آموزش های حساسیت متمرکز بر چاقی، مدیریت وزن و کاهش وزن قرار بگیرند.

یادگیری مادام العمر را دنبال کنید

علاوه بر آموزش حساسیت، آموزش بیشتر و دانش در مورد چاقی و درمان ممکن است مناسب باشد.

محققان نوشتند که در مجموع، یک رویکرد دلسوزانه برای مراقبت از بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی "ممکن است بتواند انگ وزن و شرم ناشی از آن را در بیماران کاهش دهد" و در عین حال تضمین کند که آنها در آینده به دنبال مراقبت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha