محققان برای حفظ سلامت کلیه ها، مصرف رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا کلیه های سالم داشته باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر «شیرین پورافشار»، متخصص تغذیه در دانشگاه ویرجینیا، می گوید: «مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به شدت با سلامت مرتبط است. زمانی که می بینیم بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه کمتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند، نگران اثرات کلی سلامتی شان هستیم. هنگام ارائه توصیه های تغذیه ای به بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه، مانند توصیه هایی برای کاهش مصرف پتاسیم، باید مراقب باشیم که بی جهت از مصرف میوه و سبزیجات سالم جلوگیری نکنیم.»

به گزارش هلث لاین،برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به الگوهای تغذیه را از نظرسنجی‌های سلامت و تغذیه که بین سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۸ انجام شد، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، مصرف میوه و سبزیجات شان کم بود.

بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰، ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، در مقایسه با ۴۱ درصد از افراد دیگر، مصرف کمی از میوه و سبزیجات داشتند.

و بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، الگوی مصرف کمی داشتند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیماری مزمن کلیوی زمانی اتفاق می افتد که کلیه ها قادر به دفع مواد زائد از خون فرد نیستند. این وضعیت می تواند منجر به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته شود.

گاهی اوقات به بیمارانی که به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند گفته می شود که مصرف پتاسیم را کاهش دهند، ماده معدنی که معمولاً در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

به گفته نویسندگان این مطالعه، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مصرف کم میوه و سبزیجات علت یا نتیجه بیماری مزمن کلیه است یا عوامل دیگری در آن دخیل هستند، مورد نیاز است.

علاوه بر این، محققان گفتند که مطالعات بیشتری برای درک ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و بیماری مزمن کلیه مورد نیاز است.

محققان امیدوارند از طریق این مطالعه و مطالعات مشابه، بتوانند افراد سالم و بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی را تشویق کنند تا در مصرف میوه ها و سبزیجات با گنجاندن انواع و مقادیر بیشتر میوه ها و سبزیجات فرآوری نشده یا کم فرآوری شده در زندگی روزمره خود تجدید نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha