دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 342939

از ابتدای مردادماه سیل و آبگرفتگی مناطقی از ۲۴استان کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داده که درحال‌حاضر عملیات امدادرسانی در ۱۵استان ادامه دارد سازمان مدیریت بحران کشور آمار جانباختگان، مصدومان و مفقودان سیل اخیر را به تفکیک استان‌های کشور اعلام کرد. برابر آخرین آمارها در پی وقوع سیلاب در کشور دستکم ۶۹نفر جان خود را از دست داده، ۴۵نفر مفقود شده و ۴۱نفر مصدوم شدند که این افراد به مراکز درمانی انتقال یافتند.

فوت 69 نفر براثر سیل در ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ، سیل در استان تهران بیشترین تعداد جانباخته، مفقودی و مصدوم را به خود اختصاص داده ‌است. بر این اساس به ترتیب ۳۲، ۲۳ و ۱۵نفر در جریان وقوع سیل در تهران کشته، مفقود و مصدوم شده‌اند. بیشترین خسارات نیز در فیروزکوه و امامزاده داوود(ع) بوده است.


پس از استان تهران، خراسان رضوی، بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده است. در این استان هفت تن جان خود را درپی سیل از دست دادند که از این تعداد 6تن از اتباع کشور عراق بودند. همچنین سه تن مفقود و سه تن نیز مصدوم شدند که این افراد نیز از اتباع کشور عراق هستند.


پس از تهران و خراسان رضوی، مازندران بیشترین تعداد جانباخته را به خود اختصاص داده است. در این استان 6نفر در پی سیل جان خود را از دست داده‌اند. ۱۲نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد. چهار تن از مصدومان سیلاب استان مازندران نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
سیستان‌وبلوچستان، یزد و لرستان نیز سه استانی هستند که آمار جانباختگان سیل در هرکدام از آن‌ها پنج نفر است. در سیستان‌وبلوچستان یک تن نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شده اما درحال‌حاضر هیچ گزارشی از مفقودی در این استان به ثبت نرسیده است.


در استان یزد، چهار نفر نیز مفقود شده‌اند که جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد. همچنین باتوجه‌به اینکه برخی منابع از مرگ هفت تن درپی سیل یزد خبر داده بودند، سازمان مدیریت بحران کشور به ایسنا اعلام کرد که پس از انتقال اجساد فوت‌شدگان به پزشکی قانونی تنها مرگ پنج تن درپی سیل در استان یزد به تایید رسید.


در هریک از دو استان کرمان و مرکزی نیز سه تن جان خود را از دست داده‌اند. هیچ‌یک از این دو استان درحال‌حاضر گزارش مفقودی ندارند اما در هریک از دو استان چهار نفر مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.در استان خوزستان نیز سه تن کشته شده‌اند که البته دلیل مرگ آن‌ها نه سیل بلکه اصابت صاعقه و رعد و برق بوده است.

هفت نفر نیز در این استان مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند. در استان چهارمحال‌وبختیاری یک مفقودی گزارش شده است، در استان سمنان شمار مفقودی‌ها دو تن بوده و یک مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شده است. در هرمزگان دو مصدوم انتقالی به بیمارستان گزارش شده است.


آنطور که مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده است، از ابتدای مردادماه سیل و آبگرفتگی مناطقی از ۲۴استان کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داده که درحال‌حاضر عملیات امدادرسانی در ۱۵استان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha