وزن مناسب برای اسلیو معده چقدر است و بی ام آی مناسب برای عمل اسلیو معده چه عددی است و با عمل اسلیو معده چقدر وزن کم می‌کنیم؟

وزن مناسب برای اسلیو معده چقدر است؟

اضافه وزن مانع از انجام کارهای شخصی شما می‌شود؟ ورزش و رژیم‌های مختلف نتیجه‌ مثبتی در کاهش وزن شما ندارد؟ به دنبال استفاده از جراحی‌های لاغری هستید؟ چه مقدار درباره انواع جراحی‌های لاغری می‌دانید؟

معمولاً افرادی که دچار چاقی مفرط هستند با مشکلات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. این افراد انواع رژیم‌های غذایی و ورزش‌های مختلف را دنبال کرده‌اند؛ اما، پس از مدتی دوباره به وزن قبلی خود شاید هم بیشتر می‌رسند. استفاده از جراحی‌های لاغری می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای داشتن یک زندگی سالم و اندام ایده آل باشد. اما آیا اطلاعات لازم را در این باره دارید؟ آیا می‌دانید که وزن مناسب برای این جراحی‌ها چقدر است؟

وزن مناسب برای اسلیو معده چقدر است؟

برای جراحی اسلیو معده و اینکه پزشک تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای این جراحی هستید؛ باید شاخص توده بدنی مورد اندازه‌گیری قرار گیرد. BMI (شاخص توده بدنی) اندازه‌گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن می‌باشد. برای محاسبه می‌توانید وزن خود را به مربع قد تقسیم نمایید. یعنی، وزن خود را برحسب کیلوگرم بر توان دوم قد خود بر حسب سانتی‌متر تقسیم نمایید. از این طریق می‌توان میزان بی ام آی بدن را مشخص کرد. پزشک متخصص معمولاً با حساسیت و به صورت دقیق این شاخص را اندازه‌گیری می‌کند.

محاسبه قد و وزن آنلاین

بنابراین برای واجد شرایط بودن جراحی اسلیو معده باید:

  1. شاخص توده بدنی (BMI) عد 30 و به بالا: در صورتی که بی ام آی شما بدین شکل باشد، شما دچار چاقی مفرط هستید و به عنوان یک کاندید جراحی اسلیو معده شناخته می‌شوید.
  2. بیماری و شرایط پزشکی مرتبط با وزن: این افراد علاوه بر اضافه وزن با مشکلاتی ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2، آپنه انسدادی خواب، فشار خون بالا، آرتروز و سایر شرایط مرتبط با چاقی روبرو هستند.

چه افرادی مناسب عمل اسلیو معده هستد؟

عمل لاغری اسلیو معده برای افرادی که حجیم خوار هستند و یا مشکلات و بیماریی های زمینه ای مثل دریابت، فشار خون، زانو درد، مشکلات تنفسی، قلبی و... دارند و همچنین از ورزش و رژیم غذایی نتوانسته اند نتیجه ای بگیرند کاندید مناسبی برای این جراحی هستند.

چه میزان از وزن خود را در جراحی اسلیو از دست می‌دهید؟

با انجام عمل اسلیو معده میزان وزنی که از دست خواهید داد به شرایط مختلفی بستگی دارد. این شرایط شامل برنامه غذایی که باید به صورت کامل رعایت شود؛ تغییر سبک زندگی و ورزش مداوم است. در صورت این موارد شما شاهد کاهش وزن چشمگیری بعد از اسلیو معده خواهید بود. از طرفی، با توجه به اینکه در جراحی اسلیو معده، سایز معده و به اصطلاح کیسه معده شما کوچک شده است؛ میزان مصرف غذا بسیار کاهش پیدا می‌کند و به‌ مرور زمان وزن زیادی از دست می‌دهید.

حالا، بیایید فرض کنیم که تمامی موارد گفته شده از سمت پزشک را به خوبی رعایت کرده و عادات قدیمی خود را به کلی تغییر داده‌اید. به این معنی که رژیم غذایی مناسبی را دنبال می‌کنید و ورزش روزانه را به شکل جدی انجام می‌دهید. بنابرین، در جراحی اسلیو معده چند درصد از وزن خود را از دست می‌دهید:

  • 3 ماه بعد از جراحی 33 درصد
  • 6 ماه بعد از جراحی 50 درصد
  • 12 ماه بعد از جراحی 65 درصد
  • 18 ماه بعد از جراحی 70 درصد

البته این نتیجه به تجربه و تخصص پزشک وابسته است؛ بنابراین برای اسلیو معده در انتخاب پزشک وسواس به خرج دهید.

نحوه انتخاب پزشک متخصص جراحی لاغری

انتخاب پزشک به خصوص برای جراحی‌های لاغری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراکه این جراحی‌ها همان‌طور که می‌توانند مثبت باشند؛ عوارضی نیز در پی خواهند داشت که با کمک گرفتن از یک پزشک متخصص این مشکلات به حداقل می‌رسد. به مدارک پزشک توجه کنید؛ میزان تجربه آن را بدانید؛ ترجیحاً تعداد جراحی‌ها را بپرسید؛ اینکه از چه کلینیک و دستیارانی کمک می‌گیرد، بسیار مهم است. توجه به این موارد و با اندکی تحقیق می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان که کاهش وزن است؛ کمک کند.

در همین راستا، دکتر سعید شمس جراح چاقی در تهران با انجام بیش از 4000 هزار عمل جراحی لاغری رضایت بخش یکی از بهترین دکترهای جراحی لاغری شناخته می‌شوند. اما، مهم‌تر از همه، توجه و پشتیبانی از بیمار است که در کلیه مراحل (قبل از جراحی تا بعد از آن) همراه بیمار خواهند بود.

جمع بندی

اگر قصد دارید از جراحی‌های لاغری به خصوص اسلیو معده استفاده کنید؛ بهتر است اطلاعات کاملی از این عمل کسب نمایید. اما، اولین نکته، دانستن وزن مناسب برای اسلیو معده است و اینکه آیا شرایط لازم برای کاندیدای جراحی اسلیو معده را دارید یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha