اعتیاد به پورنوگرافی یک نیاز اجباری برای مشاهده پورنوگرافی با وجود پیامدهای منفی است. ، علائم و نشانه ها اغلب به طرز چشمگیری شبیه به اعتیادهای رفتاری است.

علائم اعتیاد به فیلم های پورن و راهکارهایی برای مقابله با آن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند چیزی که اعتیاد به پورن را از علاقه شدید به پورن جدا می کند، پیامدهای منفی این رفتار است. با اعتیاد به پورن، به جای تعامل با دیگران یا انجام کارهای مهم، زمان زیادی را صرف تماشای پورن می کنید. این رفتار حتی اگر به شغل، روابط یا وضعیت رفاهی شما آسیب برساند، ادامه می یابد.

اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟

اعتیاد به پورنوگرافی یک نیاز اجباری برای مشاهده پورنوگرافی با وجود پیامدهای منفی است. ، علائم و نشانه ها اغلب به طرز چشمگیری شبیه به اعتیادهای رفتاری است.

همانطور که انجمن روانشناسی آمریکا (APA) اشاره می کند، طرفداران پیشنهاد می کنند که می تواند به افراد کمک کند تا زندگی جنسی خود را بهبود بخشند و خروجی ایمن برای خواسته ها فراهم کنند. مخالفان معتقدند که به روابط آسیب می رساند ، پرخاشگری جنسی را افزایش می دهد و رفتارهای ناسالم یا مخرب ایجاد می کند.

این مقاله علائم و علل اعتیاد به پورن را مورد بحث قرار می دهد. همچنین برخی از گزینه های درمانی که ممکن است مفید باشند را پوشش می دهد.

علائم اعتیاد به فیلم های پورن

اگر نگران تماشای پورن هستید، برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما ممکن است اعتیاد به پورن داشته باشید اگر:

  • حتی زمانی که فعالانه آن را تماشا نمی کنید، درگیر افکار پورن هستید.
  • در محل کار یا در موقعیت های اجتماعی که ممکن است دیده شوید، پورن را با تلفن همراه خود مشاهده می کنید.
  • از تماشای پورن خود احساس شرم، گناه یا افسردگی می کنید.
  • شما به تماشای پورن ادامه می دهید علیرغم آسیبی که بر روابط، کار یا زندگی خانگی شما وارد کرده، دارد یا ممکن است داشته باشد.
  • هنگامی که پورنوگرافی در میان نیست، رضایت جنسی را با شرکای خود کاهش می دهید.
  • شما مشاهده پورن و پورن خود را از شریک زندگی و اعضای خانواده خود پنهان می کنید.
  • وقتی از شما خواسته می شود که تماشای پورن را کاهش دهید یا دیگر نگاه نکنید، ناراحت می شوید.
  • هنگام تماشای پورن زمان را از دست می دهید.
  • شما سعی کرده اید تماشای پورن را کنار بگذارید اما موفق نشده اید.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که 56.6 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش داده‌اند که در طول زندگی‌شان فیلم‌های مستهجن را تماشا کرده‌اند. این مطالعه همچنین نشان داد که استفاده از پورنوگرافی افراطی با سطوح بالاتر استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است.

شناسایی اعتیاد به پورنوگرافی

انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) تلاش هایی برای دسته بندی اعتیاد به پورن انجام داد، پیشنهاد کرد که آن را به عنوان زیرمجموعه اختلال بیشجنسی اضافه کنید. با این حال، هیئت علمی در نهایت به این نتیجه رسید که شواهد کافی برای حمایت از تشخیص وجود ندارد.

شخصی که به طور افراطی پورن را مشاهده می کند ممکن است حداقل دو مورد از چهار شرایط بالینی مرتبط با اعتیاد را داشته باشد، یعنی:

  • تمایل به شرکت در یک فعالیت و همچنین تلاش های ناموفق برای کاهش یا کنترل فعالیت (اختلال در کنترل).
  • ناتوانی در انجام وظایف اصلی در محل کار، مدرسه، یا خانه و/یا دست از تلاش کردن (مشکلات اجتماعی).

آیا برخی رفتارها ، اعتیاد واقعی هستند؟

برخی از روانپزشکان این سؤال را مطرح کرده اند که آیا اعتیاد به پورن باید به عنوان یک اختلال افراطی در راستای اعتیاد به مواد مخدر یا الکل طبقه بندی شود. آنها عنوان کردند که تغییراتی در فعالیت مغزی وجود دارد که به طرز شگفت انگیزی شبیه به آنچه افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند تجربه می کنند.

محققان استدلال کردند که واکنش های مغز هنام تماشای فیلم های پورن مشابه زمانی است که فردی که مواد مخدر مصرف می کند تصاویر مربوط به مواد مخدر را مشاهده کند. در حالی که این ارتباط به خودی خود قطعی نیست، اما نشان می دهد که اعتیاد به پورن دارای یک جزء فیزیولوژیکی و همچنین روانپزشکی است. یک مطالعه در سال 2017 که بر روی افرادی که به دنبال درمان برای استفاده مشکل‌ساز پورنوگرافی بودند، شباهت‌هایی به مصرف مواد و اعتیاد به قمار یافت.

دلایل اعتیاد به پورن

از آنجایی که محققان در مورد تعریف یا حتی مشروعیت اعتیاد واقعی به پورنوگرافی موافق نیستند، در مورد علل احتمالی اتفاق نظر وجود ندارد. کسانی که معتقدند استفاده افراطی پورنوگرافی نشان دهنده یک اعتیاد واقعی است، معتقدند تعدادی از عوامل ممکن است نقش داشته باشند که شامل:

  • عوامل بیولوژیکی : تفاوت در ساختار مغز یا شیمی ممکن است برخی افراد را بیشتر در معرض ابتلا به اعتیاد قرار دهد.
  • تأثیرات فرهنگی : نگرش های ناسالم یا غیر واقعی اجتماعی و فرهنگی در مورد رابطه جنسی ممکن است به استفاده از پورنوگرافی کمک کند.
  • سایر شرایط سلامت روان : افرادی که اعتیادهای دیگری دارند یا با بیماری روانی دیگری دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است بیشتر درگیر استفاده از پورنوگرافی به مشکل بر بخورند.
  • مسائل مربوط به رابطه : برخی از افراد ممکن است وقتی با مشکلات جنسی یا نارضایتی در روابط خود دست و پنجه نرم می کنند، پورنوگرافی را مشاهده کنند.

انجمن آمریکایی مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی (AASECT) نشان می دهد که شواهد کافی برای طبقه بندی اعتیاد به پورن یا مسائل جنسی به عنوان یک اختلال سلامت روان وجود ندارد. در عوض، آنها پیشنهاد می‌کنند که توصیف کردن پورن به عنوان یک عامل مشکل‌ساز با دیدگاه‌های مضر در مورد تمایلات جنسی مرتبط است.

در واقع، برخی شواهد نشان می دهد که نگرش به پورنوگرافی بیشترین نقش را در تعیین ناراحتی ناشی از آن دارد.

با رفتار اعتیاد گونه پورن چطور برخورد کنیم؟

اگر تماشای پورن شما افراطی شده است، با احساس شما در مورد خودتان تداخل دارد، و بر توانایی شما برای عملکرد در روابط، محل کار، و سایر جنبه های زندگی روزمره شما تأثیر گذاشته است، بدانید که می توانید کمک بگیرید.

حتی اگر جامعه روانپزشکی اعتیاد به پورن را یک اعتیاد واقعی نمی‌داند، مهم است که با رفتار افراطی پورن به گونه‌ای برخورد کنید که گویی یک اعتیاد است.

شما مجبور نیستید به تنهایی با اعتیاد پورن خود مقابله کنید یا "یکباره و به طور کامل" ترک کنید. یک متخصص سلامت روان که در درمان اختلال عملکرد جنسی با تجربه است، می‌تواند به شما کمک کند. کار با یک روانشناس که می تواند مؤثرترین روش های درمانی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) را ارائه دهد، برای کمک به شما در توسعه مهارت های پیشگیری از عود مؤثر در هنگام رسیدگی به اعتیاد به پورن ضروری است.

کارهایی که باید برای مقابله با اعتیاد به پورن انجام دهید

این که آیا اعتیاد به پورنوگرافی به عنوان یک اعتیاد واقعی به معنای سنتی اعتیاد در نظرگرفته شود، اگر این رفتار باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شما می شود، کارهایی وجود دارد که می توانید برای مقابله با آن به خود کمک کنید. علاوه بر صحبت با پزشک یا درمانگر، می توانید:

  • تعیین اهداف : درست مانند هر تغییر رفتار دیگری، هدف گذاری و سپس تلاش برای رسیدن به آنها می تواند به شما کمک کند تا رفتار را کنترل کنید.
  • محیط خود را تغییر دهید : از محرک هایی که ممکن است شما را برای دیدن پورنوگرافی ترغیب کند اجتناب کنید. تغییراتی را در تنظیمات رایانه، تلفن یا سرویس‌های اینترنتی خود ایجاد کنید تا مشاهده پورنوگرافی دشوارتر شود.
  • درخواست کمک کنید: با یک دوست یا شریک مورد اعتماد در مورد آنچه تجربه می کنید صحبت کنید و از آنها حمایت، تشویق و کمک بخواهید.
  • عوامل حواس‌پرتی را پیدا کنید: اگر زمانی که حوصله‌تان سر می‌رود وسوسه می‌شوید این رفتار را انجام دهید، به دنبال کارهای دیگری باشید که می‌توانید انجام دهید تا مشغول بمانید.
  • ورزش : فعال ماندن از نظر بدنی ممکن است به شما کمک کند راهی پیدا کنید تا انرژی خود را به روشی سالم تر و سازنده تر متمرکز کنید.

اگرچه ممکن است افشای حقایق در مورد رفتارها و افکارتان ناراحت کننده باشد، باید با این واقعیت ها مقابله کنید تا مطمئن شوید که درمان مورد نیاز خود را دریافت می کنید. با درمان مناسب، می توانید به بهبودی پایدار از اعتیاد به پورن برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha