چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 343030

هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از خواب آرام و آسوده‌ای نیست که بعد از یک روز کاری خسته‌کننده، روی تخت‌ با سرویس روتختی موردعلاقه‌تان سپری شود. آسودگی خواب شما، در گروی جنس و البته رنگ و نقشی است که سرویس روتختی دارد. درواقع ست بودن تکه‌های سرویس روتختی، منظره چشم‌نوازی را در امن‌ترین نقطه خانه پدید می‌آورد و زمان استراحتتان را دلچسب‌تر می‌کند. سوال مهم اینجاست که روتختی چند تکه است و هر کدام از تکه‌ها چه کاربردی دارند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را با هم بررسی کنیم.

سرویس روتختی چند تکه است؟

ملحفه تشک کشدار یا دوردوزی؛ جذاب‌ترین مدل برای روتختی عروس

سرویس یا ست روتختی مجموعه‌ای چند تکه با سایزهای گوناگون است که هنگام خواب روی تخت‌خواب و سایر اجزای آن قرار می‌گیرد. انواع روتختی، باتوجه‌به جنس پارچه و تعداد تکه‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند. یکی از مهم‌ترین تکه‌های سرویس روتختی ملحفه تشک است. به همین دلیل، فرقی نمی‌کند سرویس روتختی را از فروشگاه کالای خواب اصفهان، تهران، تبریز یا هر شهر دیگری می‌خرید؛ ملحفه تشک حتماً در سرویس خریداری شده وجود دارد.

ملحفه تشک، پوششی برای تشکی است که روی تخت استفاده می‌کنید. گاهی دور تا دور ملحفه کش می‌دوزند. این نوع ملحفه‌ها، کاربری ساده‌تری دارند و برای استفاده از آن‌ها کافی است ملحفه را طوری روی تشک بکشید که کش در قسمت زیرین آن بیفتد. با این حال، ممکن است ترجیح شما ملحفه‌های دوردوزی‌شده باشد. در این صورت، توصیه می‌کنیم با چند سنجاق ملحفه را از زیر به تشک فیکس کنید تا هنگام خوابیدن روی آن، تکان نخورد.

سرویس روتختی چند تکه است؟

لحاف و کاور لحاف زیپ‌دار یا دکمه‌ای؛‌ بخشی از سرویس روتختی دونفره و تک‌نفره

کاور لحاف، کیسه‌ای پارچه‌ای هم‌جنس ملحفه است و لحاف یا لحاف لایت درون آن قرار می‌گیرد. کاور لحاف در دو نوع زیپ‌دار یا دکمه‌ای دوخته می‌شود. معمولا برای جلوگیری از جابه‌جا شدن لحاف درون کاور، دو بند در گوشه‌های داخلی آن تعبیه می‌شود که به بندهای لحاف گره می‌خورند. همچنین گاهی به جای بندها، چند دکمه در وسط کاور می‌دوزند تا به این وسیله، لحاف و کاور را به هم محکم کنند.

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که هنگام خرید سرویس روتختی باید به آن توجه داشته باشید، جنس کاور لحاف است؛ زیرا این تکه از سرویس روتختی، با بدن شما تماس مستقیم دارد و اگر کاور از پارچه بی‌کیفیتی دوخته شده باشد، باعث تعریق بیش از حد و حتی در مواردی بروز حساسیت پوستی می‎‌شود.

ملحفه روانداز در سرویس روتختی؛‌ مناسب مناطق گرمسیری و فصول گرم

چهارمین تکه در سرویس روتختی، ملحفه روانداز است. البته این مورد فقط در برخی از سرویس‌های یک‌نفره و دونفره وجود دارد و از تکه‌های اصلی ست روتختی نیست. ملحفه روانداز در مناطق گرمسیری و فصول گرم سال بسیار کاربردی است؛ چرا که نسبت به پارچه معمولی کمی ضخامت بیشتری داشته و از طرف دیگر، ضخامت لحاف را ندارد. همچنین، این ملحفه از جنس پارچه نخی دوخته می‌شود و جایگزین پتو در روزهای گرم تابستانی است. معمولا ملحفه‌های روانداز، دوردوزی شده و طرح‌دار هستند و برای روتختی عروس نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

روبالشتی؛ عضو ثابت در همه سرویس‌های روتختی

در هر سرویس بسته به کاربری آن، یک یا چند روبالشتی وجود دارد. برای مثال، اگر روتختی اسپرت دونفره تهیه کنید، دو روبالشتی و اگر سرویس شما تک‌نفر باشد، یک روبالشتی خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که بالشت‌ها جزئی از سرویس روتختی نیست و باید جداگانه خریداری شوند. معمولاً سایز استاندارد روبالشتی‌ها ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر است؛ با این حال ممکن است یک سرویس‌ روتختی با سایز متفاوتی از روبالشتی پیدا کنید. علاوه بر سایز، به جنس روبالشتی نیز باید دقت کرد؛ زیرا روبالشتی به مراتب بیشتر از تکه‌های دیگر سرویس خواب شسته می‎‌شود و نقش موثری در سلامت پوست و موی شما دارد.

سرویس روتختی چند تکه است؟

کاور کوسن یا روکوسنی در سرویس روتختی؛ عاملی مؤثر در زیبایی سرویس خواب

مورد بعدی که در بعضی از سرویس‌های روتختی وجود دارد، یک یا چند عدد کاور کوسن یا روکوسنی است. روکوسنی‌ها نوعی کاور پارچه‌ای هستند که اغلب به‌منظور زیبایی دکوراسیون و بهداشت اجزای سرویس خواب استفاده می‌شوند. روکوسنی‌ها معمولا با ابعاد مربع ۴۰ در ۴۰ یا ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر دوخته می‌شوند. البته خود کوسن شامل سرویس‌های روتختی نمی‌شود و باید آن را جداگانه تهیه کنید.

صفاهوم؛ بهترین مرکز فروش سرویس روتختی و کالای خواب عروس در ایران

در این مطلب در کنار یکدیگر بررسی کردیم که روتختی چند تکه است و هر کدام از تکه‌ها چه کاربردی دارند. قیمت روتختی به تعداد، جنس و کیفیت تکه‌های آن‌ بستگی دارد. برای اطمینان از جنس و کیفیت سرویس روتختی، پیشنهاد می‌کنیم کالای موردنظر خود را از یک فروشگاه معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم یکی از بهترین مراکز فروش روتختی و کالای خواب در کشور است. این فروشگاه در زمینه فروش تخصصی انواع ملزومات منزل از جمله وسایل خواب، حمام و جهیزیه عروس بیش از ۸۰ سال سابقه دارد و در سه شعبه حضوری و آنلاین خود، آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است. شما می‌توانید برای مشاهده، انتخاب و سفارش انواع سرویس روتختی شیک و باکیفیت وارد وب‌سایت صفائی اصفهان به نشانی safahome.com شوید و بعد از ثبت سفارش، محصول خریداری شده را در منزلتان تحویل بگیرید. علاوه بر خرید آنلاین، امکان خرید حضوری در اصفهان از این فروشگاه نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha