شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

تماشای پورنوگرافی کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند، اما بیشتر در مورد آن صحبت نمی کنند. مانند خودارضایی ، که معمولاً در کنار آن انجام می‌شود، تماشای پورن می‌تواند باعث شرمساری زیادی شود. بحث در مورد آن در رابطه شما می تواند یک چالش باشد .

آیا تماشای پورن خیانت است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند اینکه آیا تماشای پورن به عنوان خیانت به حساب می آید یا نه، برای برخی افراد نگران کننده است. پاسخ به آن سیاه و سفید یا یک «بله، خیانت است» یا «نه اینطور نیست» ساده نیست. بلکه به شدت به رابطه شما و قوانینی که همه طرفین در آن رابطه توافق کرده اند بستگی دارد.

تماشای فیلم های پورن می تواند بر رضایت زوج ها در روابط خود تأثیر بگذارد. در این مقاله در مورد اینکه تماشای پورن خیانت است و نیست و اینکه چگونه می‌توانید به راحت‌تر صحبت کردن درباره آن کمک کنید، بحث خواهیم کرد.

برای روابط تک همسری

رابطه تک همسری رابطه ای است که در آن شما و شریک زندگیتان تنها طرفین هستید. بنابراین اگر یکی از افرادی که در رابطه هستند تماشای رابطه جنسی افراد دیگر باشد، آیا این به عنوان خیانت به حساب می آید ؟

دکتر جاکلین گولوتا ، هماهنگ‌کننده واجد شرایط والدین و میانجی خانواده تایید شده از دادگاه عالی فلوریدا، می‌گوید که این بستگی به انتظارات فرد از رابطه خود دارد. او می گوید: "اگر زوجین در مورد استفاده از پورن توافق دوجانبه داشته باشند و یکی از شرکا از این محدودیت ها دور شود، ممکن است پورن خیانت تلقی شود."

این می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از زوج ها درباره تماشای فیلم های پورن بحث نمی کنند. برخی محققان، فکر می کند که این امر به قوانین تعیین شده یک رابطه بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از زوج ها درباره تماشای پورن صحبت می کنند و توافق می کنند که هر فرد می تواند آن را به تنهایی انجام دهد. یا ممکن است با هم تماشا کنند.

با این حال، اگر یک زوج هرگز درباره تماشای فیلم های پورن صحبت نکرده باشند، می تواند منجر به مشکل شود، زیرا ممکن است یکی تصور کند دیگری هرگز این کار را انجام نمی دهد. پس از آن ممکن است احساس کنند که همسرش به او خیانت کرده است. اگر تصور می کنید که این مسئله ای رایج نیست، ممکن است تعجب کنید که بدانید حدود سه چهارم مردان و یک سوم زنان به تنهایی پورن تماشا می کنند. وقتی تماشای پورنوگرافی نقض اعتماد و صداقت است، پس می توان آن را خیانت در نظر گرفت..

آیا تماشای پورن از نظر عاطفی سالم است؟

در مورد تماشای فیلم های پورن انگ زیادی وجود دارد و بسیاری از مردم، به ویژه آنهایی که احساس می کنند مسائل جنسی هرگز نباید علنی شود، آن را کاری "کثیف" و ناسالم می دانند. اما برای همه کسانی که از آن لذت می برند، تماشای پورن می تواند هم بخش کاملا سالمی از زندگی و هم از روابط یک فرد باشد.

گولوتا فکر می‌کند که تماشای پورن با هم به عنوان یک زوج می‌تواند تجربه‌ای سالم و پیوندی باشد که می‌تواند زوج‌ها را به هم نزدیک‌تر کند.اما در دوره زمانی کوتاه.

علاوه بر این، او خاطرنشان می کند که تماشای پورن می تواند بخشی از روال مراقبت از خود فرد باشد. همه زوج‌ها به فضا و زمان تنهایی نیاز دارند و تماشای پورن می‌تواند راهی برای رفع فشار برای افراد باشد.

وقتی برای مراقبت از خود وقت می گذاریم، انرژی بیشتری برای دیگران داریم. اینکه چگونه یک فرد آن حالت آرامش را پیدا کند به خود او بستگی دارد، و هیچ اشکالی در آن وجود ندارد، مشروط بر اینکه فرد دیگری در این روند آسیب نبیند.

وقتی پورن ناسالم می شود

مایلز می گوید که پورن زمانی ناسالم می شود که روی زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. او پیشنهاد می کند، "اگر استفاده از آن تاثیر منفی بر زندگی یا روابط شما می گذارد، ممکن است بخواهید استفاده خود را از فیلم های پورن را باخود ارزیابی کنید و مزایایی که از آن به دست می آورید را بسنجید."

حتی اگر همه افراد در یک رابطه توافق کرده باشند که مجاز به تماشای فیلم های پورن بدون دخالت شخص دیگری هستند، تماشای پورن در واقع همچنان می تواند تقلب باشد. دلیلش این است که امروزه، پورن ممکن است زنده باشد و بینندگان تا حدی درگیر شوند.

ارتباط کلیدی است

مانند هر بخش دیگری از یک رابطه، وقتی صحبت از تماشای پورن می شود، ارتباط در مورد آن کلیدی است. ممکن است آن را یک فعالیت بی ضرر بدانید، اما اگر شریک زندگی تان مخالف باشد، می توانید با انجام آن باعث ایجاد دردهای عاطفی جدی برای او شوید. چگونه می توانید بدانید که چگونه باید در مورد چیزی رفتار کنید، اگر هرگز در مورد آن بحث نکنید؟

یک بحث باز داشته باشید

گولوتا می‌گوید گفتگو باید صریح باشد و ممکن است به نتایج عالی منجر شود. او به ما می‌گوید که "گفت‌وگوی آزاد با شریک زندگی‌تان به هر دوی شما کمک می‌کند تا احساسات خود را به اشتراک بگذارید. اگر برای درک شریک زندگی‌تان گوش دهید، هر دو احساس اعتبار در احساسات خود خواهید کرد و احساس می‌کنید شنیده می‌شوند." این البته هدف همه افراد هنگام صحبت صمیمی است. همه ما می خواهیم احساس کنیم که شنیده شده و درک شده است .

ممکن است گفتگوی سختی به نظر برسد، اما می توانید خیلی ساده شروع کنید. در مورد اینکه مکالمه در مورد تماشای پورن چه باید داشته باشد، گولوتا به ما می‌گوید که "بهترین سوالی که می‌توان پرسید همیشه با آن شروع می‌شود، آنها در این مورد چه احساسی دارند و با چه چیزی راحت هستند."

چگونه با احساس خیانت مقابله کنیم

در یک دنیای ایده آل، قبل از اینکه متوجه شوید که او این کار را انجام می دهد، در مورد تماشای پورن با شریک زندگی خود صحبت کرده اید. متأسفانه، از آنجایی که بحث در مورد آن موضوع سختی است، همیشه اینطور نیست. اگر شریک زندگی خود را در حال تماشای فیلم های پورن دیدید، یا اگر آنها در مورد آن به شما گفتند و شما متعجب شدید، بدانید که احساس خیانت قابل درک و معتبر است.

به شریک زندگی خود بگویید که چرا احساس می کنید به شما خیانت شده است؟

اگر در مورد تماشای پورن همسرتان احساس خیانت می کنید، مایلز توصیه می کند که دلیل آن را به او بگویید. او می‌گوید به شریک زندگی‌تان درباره احساسی که فیلم پورن تماشا کردن او در شما ایجاد می‌کند، بگویید و خاطرنشان می‌کند که شما باید "تعیین کنید که آیا این یک مسئله شخصی است یا به رابطه مربوط می‌شود... و بررسی کنید که آیا فرصتی برای سازش وجود دارد یا خیر."

از آنجایی که ممکن است پورنوگرافی موجب شرم باشد، ممکن است بلافاصله احساس راحتی نکنید که به همسرتان بگویید. در این مورد، گولوتا توصیه می‌کند ابتدا با فردی که به آن اعتماد دارید، مانند یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا درمانگر خود صحبت کنید .

می توانید سعی کنید در این مورد با همسرتان و یک زوج درمانگر صحبت کنید. او می‌گوید که یک زوج درمانگر می‌تواند برای ایجاد مرزهای سالم کلیدی باشد و می‌تواند گفت‌وگو درباره آنچه برای هر فرد در رابطه مناسب است را تسهیل کند. هر فرد می تواند و باید در مورد اینکه چه چیزی برای او به صورت فردی و به عنوان یک شریک در یک رابطه مناسب است، روشن باشد.

هر زمان که در مورد چیزی شرم فرهنگی وجود داشته باشد، مقابله با آن می تواند بسیار دلهره آور باشد. این امر به ویژه زمانی صادق است که ماهیت آن موضوع مسایل خصوصی باشد. اگر احساس می‌کنید با تماشای پورن همسرتان به شما خیانت شده است، در اسرع وقت با کسی که به او اعتماد دارید تماس بگیرید. هرچه سریعتر بتوانید قوانین و مرزها را در رابطه خود ایجاد کنید، شانس موفقیت آن بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha