سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
سلامت نیوز :به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ مهندس حسین دژاکام در جلسه هم‌اندیشی درمان و بازتوانی (بهبود گروه درمانی مصرف مواد مخدر) که در مرکز مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: اعتیاد به دلیل اینکه تمام سیستم بدن را بهم می‌ریزد، قطعاً یک بیماریست و بیماری را باید درمان کرد.
مدیرعامل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 تاکید کرد: اعتیاد به دلیل اینکه تمام سیستم بدن را بهم می‌ریزد، قطعاً یک بیماریست و بیماری را باید درمان کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ مهندس حسین دژاکام در جلسه هم‌اندیشی درمان و بازتوانی (بهبود گروه درمانی مصرف مواد مخدر) که در مرکز مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: اعتیاد به دلیل اینکه تمام سیستم بدن را بهم می‌ریزد، قطعاً یک بیماریست و بیماری را باید درمان کرد.
وی با بیان اینکه خانواده نقش عمیقی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارد، افزود: اگر خانواده اطلاعات کافی نسبت به اعتیاد و عوارض شوم گرایش به آن داشته باشد، می‌تواند کمک‌کننده موفقی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان باشد و برعکس اگر اطلاعی در این زمینه نداشته باشد حتی می‌تواند تخریب‌کننده هم باشد.
دژاکام ادامه داد: کنگره 60 یک جمعیت مردم نهاد فعال در زمینه پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد است و توسط افرادی که در گذشته اعتیاد داشته و با استفاده از روش تدریجی (DST) درمان شده‌اند، اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه مدل گروه درمانی اعتیاد و ورزش درمانی از جمله روش‌هایی هستند که در اکنون در کنگره 60 اعمال می‌شوند گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که گروه درمانی به تنهایی در درمان اعتیاد کافی نیست بلکه باید در کنارش دارو هم تجویز شود تا اثربخشی بیشتری داشه باشد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha