سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 343155

وقتی صحبت از یک رژیم زیبایی موثر می شود، نکات زیادی مطرح هستند. اما تنها چیزی که هرگز در مورد آن به اندازه کافی نمی شنوید مهم ترین عامل است: خواب برای زیبایی!خوابی خوب می تواند به شما کمک کند تا با احساس شادابی و زیبایی از خواب بیدار شوید.

چطور بخوابید تا زیبا شوید

از قدیم گفته اند خواب سلامتی می آورد. اما خواب زیبایی هم می آورد و این را علم و پزشکی هم ثابت کرده است اما خوابیدن در شکل و موقعیت نامناسب، یا خوابیدن بر بالش یا یگ روبالشی نادرست، در واقع می تواند شما را خسته تر و به نوعی زشت تر نشان دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیوبیوتی خواب برای سلامت ذهن، جسم و روح شما ضروری است. این چشمه درونی جوانی شما و یک عنصر کلیدی برای زیبایی است.

خواب دقیقا چه تاثیری بر ظاهر پوست شما دارد؟ ربکا اس. رابینز، یکی از نویسندگان کتاب خواب برای موفقیت!، توضیح می دهد که در طول یک خواب خوب، بدن شما سلول های خونی مرده و سایر سمومی را که می توانند در پوست تجمع کنند، دفع می کند.

اگر چرخه خواب شما کمتر از حد ایده آل باشد، می توانید با عدم تعادل پوست، کم آبی، قرمزی، چین و چروک و حتی جوش بیدار شوید.

اما این فقط به میزان خوابی که هر شب می‌بینید نیست. در مورد کیفیت هم هست دکتر مایکل جی برووس توضیح می‌دهد: «به احتمال زیاد بهتر است 6.5 ساعت خواب باکیفیت داشته باشید تا خواب با کیفیت پایین برای مدت طولانی‌تر».

چگونه می توانید به خواب عمیق و باکیفیتی که بدنتان هر شب میل دارد برسید؟ کارشناسان SiO Beauty اینجا هستند تا 16 نکته ساده را برای داشتن خوابی زیباتر به شما ارائه دهند تا بتوانید روز را با پوستی صاف و جوان تر روبرو کنید.

در این مطلب به شما می گوییم چگونه بخوابید تا زیبا بمانید

شکل خوابیدن مهم است پس سعی کنید به پشت بخوابید

مایکل جاکوبز، متخصص پوست و دانشیار بالینی پوست در کالج پزشکی ویل کورنل، گفت: «به پشت خوابیدن بهترین گزینه برای کاهش چین و چروک پوست است. زمانی که به پهلو می‌خوابید، پوست صورت شما چین‌خورده می‌شود و فقط روی یک طرف صورت فشار وارد می‌شود که این می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما شود. خوابیدن به پشت می تواند به مبارزه با این خطوط ناخواسته کمک کند.»

دکتر کورتنی روبین، متخصص پوست، با این نظر موافق است. او گفت: «خوابیدن به پهلو و یک طرف صورت یا روی شکم می‌تواند منجر به فشار و نیروهای برشی روی پوست و چین‌خوردگی پوست شود. سپری کردن ساعت‌های زیادی برای خوابیدن در وضعیتی که پوست شما کشیده و چروکیده شده به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک شود. اگر این مورد درخصوص شما صدق می کند، پیدا کردن بالشی که فشار را از صورت شما خارج می کند - یا تغییر وضعیت خوابیدن به پشت - می تواند احتمال این چین و چروک ها را کاهش دهد.»

دکتر آرش اخوان، متخصص پوست گفت: «خوابیدن پست، احتمال فشار دادن صورت به یک سطح را در تمام طول شب از بین می‌برد. همچنین هرگونه تحریک احتمالی پوست به واسطه سطحی که روی آن می خوابید را از بین می برد.»

چگونه می توانید وضعیت طبیعی خواب خود را تغییر دهید؟ راه هایی برای این کار وجود دارد.

جوی تاورنیز، زیبایی‌شناس و موسس مراقبت‌های پوستی بالینی JTAV، گفت: «تصور کنید ملحفه‌ای مچاله شده را روی تخت خودبیاندازید. روز بعد این ملحفه چروک هایی دارد که به راحتی از بین نمی رود، در حالی که اگر آن را صاف روی تخت بکشید، بدون چروک می ماند. پوست ما نیز به همین صورت عمل می کند.» توصیه او؟ همانطور که در طول روز از کلاه و کرم ضدآفتاب استفاده می کنید تا از اشعه های مضر UV و رادیکال های آزاد محافظت کنید، در شب نیز ابزارها و محصولاتی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در مدت زمانی که قرار است استراحت کنید، آسیبی به شما وارد نمی شود.»

از یک مرطوب کننده در اتاق خواب خود استفاده کنید


آبرسانی چیزی است که پوست را شاداب و شاداب نگه می دارد. اما وقتی تمام شب را به خواب عمیق می گذرانید، با نوشیدن آب آبرسانی نمی کنید. در نتیجه، پوست شما رطوبت حیاتی خود را از دست می دهد.

برای کمک به جلوگیری از کم آبی پوست، از یک مرطوب کننده در اتاق خواب خود استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها یا بخور آب باعث میشود هوا کمتر خشک باشد و در نتیجه روی پوست شما ملایم‌تر می‌شوند. برای بهترین نتایج آبرسانی، پس از استفاده از کرم شب،دستگاه بخور است که بهتر است آن را در طول شب روشن کنید.

تنفس عمیق را تمرین کنید

پس از یک روز طولانی و پر استرس، انتظار دارید به سرعت به خواب بروید. اما اغلب، استرس‌های روز ذهن شما را فعال می‌کند و از راحت خوابیدن شما جلوگیری می‌کند - حتی زمانی که خسته هستید. روش "4-7-8" را وارد کنید.

روش "4-7-8" که توسط اندرو ویل، M.D. تایید شده است، یک تکنیک تنفسی است که شما را در چارچوب ذهنی و بدنی مناسب قرار می دهد تا به شما کمک کند سریعتر به خواب بروید. این روش تنفس ضربان قلب شما را کاهش می دهد و به ذهن شما چیزی می دهد که از استرس های روز روی آن تمرکز کند.

همچنین میزان اکسیژن در جریان خون شما را افزایش می دهد و دی اکسید کربن مضری را آزاد می کند که می تواند برای پوست شما سمی باشد.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • نوک زبان خود را روی برجستگی بافت درست در پشت دندان های جلویی بالایی خود قرار دهید و آن را در طول تمرین در آنجا نگه دارید.
  • بازدم را به طور کامل از طریق دهان انجام دهید و صدای هق هق ایجاد کنید.
  • دهان خود را ببندید و به آرامی از طریق بینی نفس بکشید تا چهار بشمارید.
  • نفس خود را تا هفت بشمارید.
  • بازدم را به طور کامل از طریق دهان انجام دهید و صدای هق هق برای شمارش هشت ایجاد کنید.
  • این یک چرخه است. مراحل 2-5 را سه بار دیگر در مجموع چهار چرخه تکرار کنید.

سخت است که در پایان یک روز طولانی ذهن خود را آرام کنید. مغز شما می داند که زمان خواب فرا رسیده است، اما بدن شما آن را احساس نمی کند. کلید آرامش واقعی داشتن تنفس است. با روش "4-7-8" می توانید دقیقاً این کار را انجام دهید.

در شب از گوش گیر استفاده کنید

تقریباً غیرممکن است که با پوستی زیبا و با طراوت از خواب بیدار شوید اگر دائماً در طول شب در حال چرخش هستید. سر و صدا یکی از مقصران اصلی است که در ایجاد اختلال در خواب شبانه نقش دارد. گوش گیر را انتخاب کنید و بدون هیچ مشکلی از گوش خارج شود. طبق گفته بنیاد خواب، گوش گیرها به جلوگیری از سر و صدای بیرون که می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد، کمک می کند. می‌توانید گوش‌گیر را در هر داروخانه‌ای بخرید، که این را به یکی از راحت‌ترین ملزومات خواب زیبایی تبدیل می‌کند.

دمای اتاق خواب را پایین نگه دارید

در شب، دمای طبیعی بدن شما کاهش می یابد. پایین نگه داشتن دمای اتاق خواب هم برای متابولیسم و هم برای جریان خون مفید است. این مهم است زیرا بهبود جریان خون به اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند و آن را برای روز پیش رو صاف و یکدست نگه می دارد. حفظ دمای خنک در اتاق خواب به کاهش قرمزی پوست شما نیز کمک می کند.

بنیاد ملی خواب توصیه می کند اتاق خواب خود را بین 60 تا 67 درجه فارنهایت نگه دارید تا خواب شبانه مطلوبی داشته باشید. ممکن است بپرسید "چرا اینقدر سرد؟" جالب است بدانید محققان بر این باورند که این محدوده به بهترین وجه به بدن شما اجازه می دهد تا انرژی را که معمولاً برای حفظ دما استفاده می شود به سایر عملکردهای ترمیم و جوان سازی هدایت کند.

موهای خود را بالا بپوشید

نگه داشتن موهایتان در شب برای داشتن پوستی زیبا بسیار مهم است. موهای شما به طور طبیعی چربی و کثیفی را در طول روز جمع می کنند، که می تواند در هنگام خواب روی صورت شما جمع شود.

از آنجایی که اکثر ما فقط دو تا سه بار در هفته شامپو می زنیم، قرار دادن موهایتان در شب روی صورتتان می تواند منجر به جوش شود. قبل از خواب، موهای خود را به پهلو ببافید یا سنجاق کنید.

اهمیت روبالشی ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هافینگتون پست، روبالشی ها می توانند برای پوست تسکین دهنده باشند، به خصوص اگر ابریشمی باشند. اگر در مورد مزایای داشتن نوع مناسب روبالشی مطالعه کرده اید، بایدبگوییم برخی از کارشناسان هستند که منطقی پشت این ادعاها را می بینند. دکتر جاکوبز گفت: «روبالشی های ابریشمی برای پوست شما بهتر است. با استفاده از این روبالشی ها اصطکاک کمتری بین پوست شما و بالش وجود دارد که تاثیر منفی روی پوست شما را کاهش می دهد.

او گفت ماسک های خواب را هم فراموش نکنید. استفاده از ماسک چشم خواب ابریشمی می تواند با محافظت از ظریف ترین قسمت پوست اطراف چشم، ایجاد چین و چروک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تاورنیز توضیح داد: «از آنجایی که ابریشم نرم‌تر از پنبه است، وقتی در خواب حرکت می‌کنید، پوست را نمی‌کشد یا نمی‌کشد». ابریشم همچنین رطوبت کمتری نسبت به پنبه یا میکروفیبر جذب می‌کند، بنابراین رطوبت یا محصولات مخصوص پوست شب را در طول شب از پوست شما نمی‌کشد. او یک نکته هوشمندانه دیگر برای حفظ شادابی صورت شما داشت: «صرف نظر از اینکه از چه نوع روبالشی استفاده می کنید، باید به طور مرتب آن را بشویید تا از پخش شدن باکتری هایی که می توانند منجر به آکنه شوند روی ان جلوگیری کنید»

خواب به تنهایی فواید زیادی برای پوست شما دارد

مهم است که خواب را به عنوان زمانی برای خنثی کردن برخی از آسیب های روز گذشته در اولویت قرار دهید. بیشتر آسیب‌های محیطی که به پوست وارد می‌شود در طول روز و با قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و عوامل اکسید کننده، اشعه ماوراء بنفش خورشید و عوامل دیگر، که همگی به مرور زمان باعث از بین رفتن کلاژن، خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره می‌شوند، شکل می گیرند. دکتر روبین گفت: فکر می کنم شب فرصتی برای بهبودی پوست است، با استفاده از مواد موضعی مانند رتینول، که از تولید کلاژن در پوست حمایت می کنند، و با استراحت کافی برای مبارزه با ساییدگی ها و آسیب روزانه به حفظ زیبایی تان کمک کنید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha