سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 343202

می‌گویند توهمات ذهنی زیادی دارد. قاتل خطرناکی که حالا در صدر اخبار قرار گرفته و لیستی بلندبالا از قربانیانش دارد. مرد خشمگین اهل افغانستان، با حمله به همشهریانش و چند ایرانی آنها را با ضربات چاقو کشت.

ماجرای قتل‌عام 10 نفر از سوی یک مرد افغانستانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، گفته می‌شود که او در افغانستان نیز دست به جنایت زده بود و پس از ورود طالبان به آنجا توانست از زندان فرار کند و به ایران بیاید. اما در یک درگیری معمایی توانست با چاقو 10 نفر را به قتل برساند و یک نفر را نیز زخمی کند. او در حالی که خودش را با چاقو زخمی کرد و قصد داشت از ایران برود، از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد. این جانی خطرناک با اعتراف به جنایت‌ها، اختلافات قبلی را انگیزه خود از این قتل‌عام اعلام کرد.

این ماجرا ساعت 19 روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه، در حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در بخش بهرمان رفسنجان رخ داد. مرد افغانستانی با دو کارگر درگیر شده بود. صدای فریادهایشان باعث شد که مردم در آن حوالی جمع شوند. این درگیری آنقدر شدید بود که ناگهان مرد افغانستانی چاقو به دست شد، به دو کارگر حمله کرد و آنها را هدف ضربات چاقو قرار داد.

ولی این پایان ماجرا نبود. این مرد خشن به همین دو قربانی اکتفا نکرد. وقتی مردم به سراغش رفتند تا او را آرام کنند، او نه‌تنها آرام نشد، بلکه با چاقو به همه آنها حمله کرد. هرکس جلوی او بود، ضربه‌ای چاقو می‌خورد و غرق خون نقش بر زمین می‌شد. او دیوانه‌وار ضربه‌ها را به مردم می‌زد و درنهایت خودش هم فرار کرد.

توهمات ذهنی یک قاتل خطرناک

بلافاصله پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت و موضوع را در دستور کار خود قرار داد. همان لحظه مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. ولی از بیمارستان خبر رسید که 10 نفر از آنها جان باخته‌اند و تنها یک نفر زنده مانده است. ماموران پلیس برادر ضارب را دستگیر کردند. او در درگیری حضور داشت و در بازجویی‌ها گفت: «من فقط رفتم تا برادرم را آرام کنم. او از لحاظ روحی وضعیت مناسبی نداشت. مواد می‌کشید و مرتب توهم داشت.

هیچ کنترلی هم روی رفتارش نداشت. او در افغانستان جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده و حتی به خانواده خودش هم رحم نمی‌کرد، خانواده من را نیز بارها به قتل تهدید کرده بود. حتی همشهریان‌مان را گاهی تهدید به قتل می‌کرد و شرایط روحی مناسبی نداشت. روز حادثه وقتی با کارگران چاه درگیر شد، نتوانست خودش را کنترل کند. من رفتم آنجا تا او را آرام کنم، ولی موفق نشدم و نتوانستم جلوی او را بگیرم.»

دستگیری پس از خودزنی

از آنجایی‌که قاتل فراری بود، مردم روستا به‌شدت ترسیده بودند و از ترس جان‌شان جرات نمی‌کردند از خانه‌های خود خارج شوند. تا اینکه ماموران موفق به شناسایی او در شهرستان انار شدند. قاتل با یک موتور به سمت مرز در حرکت و چراغ‌های موتورش را خاموش کرده بود. وقتی پلیس او را پیدا کرد، قصد داشت در میان جمعیت پنهان شود. مسیرش را تغییر داد و در میان هیأت و دسته‌های عزاداری سعی کرد خودش را ناپدید کند. وقتی متوجه شد که پلیس همچنان در تعقیب او است، خودش را با چاقو زخمی کرد و قصد داشت با خودزنی موفق به فرار شود. ولی درنهایت دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

او به قتل‌ها اعتراف کرد و گفت: «قصد کشتن کسی را نداشتم، ولی با آن دو کارگر اختلافات شدیدی داشتیم، برای همین نتوانستم خودم را کنترل کنم. همین مسأله باعث شد که آنها را با چاقو بکشم و چند نفر دیگر را که به سراغم آمدند هم با چاقو زخمی کردم.»

جنایت در افغانستان و فرار به ایران

تجسس‌ها در این‌خصوص از سوی پلیس ادامه یافت. تحقیقات اولیه نشان داد که این قاتل چند وقت پیش در افغانستان نیز دست به جنایتی زده بود و در زندان به سر می‌برد. اما با ورود طالبان به افغانستان توانست از زندان فرار کند. او به‌همراه خانواده به ایران آمد و در رفسنجان زندگی جدیدش را آغاز کرد. بنابراین تصور می‌شود که مقتولان از طایفه مقتولی هستند که در افغانستان به دست همین قاتل کشته شده باشد. گویا تصور می‌کرده که مقتولان قصد داشته‌اند او را دوباره تحویل پلیس افغانستان بدهند، برای همین با آنها درگیر شده است.

این در حالی است که ایمان شهسواری، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان جزئیاتی دیگر از پرونده را فاش کرد و به «شهروند» گفت: «قاتل چهار ایرانی و 6 افغانستانی را به قتل رسانده است. این مرد به‌شدت اعتیاد دارد. خانواده‌اش می‌گویند که او توهمات ذهنی‌اش بسیار زیاد است و به‌خاطر اعتیادش حال‌وروز خوبی نداشته است.

با این حال، هنوز تحقیقات تکمیل نشده و منتظریم تا قاتل از بیمارستان مرخص شود و دوباره تحت بازجویی قرار بگیرد تا زوایای پنهان این ماجرا فاش شود. همچنین مشخص شد که او تمام اختلافاتش با همشهریانش بوده و با ایرانی‌هایی که در حادثه کشته شده‌اند، هیچ مشکلی نداشته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha