ریشه موها به دلیل عوامل متعددی نظیر تغییرات هورمونی، مواد شیمیایی و آسیب‌های جسمانی، تضعیف می‌شود. این امر سبب افزایش ریزش مو و شکنندگی آن می‌شود.

قرص تقویت مو و انواع ویتامین و مواد معدنی برای تقویت مو

ویتامین‌های تقویت مو کدامند؟

اولین قدم برای تقویت مو اصلاح رژیم غذایی است. ویتامین‌های اصلی و لازم برای قرص تقویت مو شامل ویتامین D، A، C، E و K و ویتامین‌های گروه B هستند. با این حال هیچ مطالعه علمی مبنی بر اینکه ویتامین‌های خاصی روی رشد موها موثرند وجود ندارد.

· ویتامین D : این ویتامین در زرده تخم مرغ، ماهی‌های چرب، و مواد غذایی غنی شده مثل شیر و آب پرتقال وجود دارد.

· ویتامین A : این ویتامین در هویج، کدو، سیب‌زمینی شیرین، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست وجود دارد.

· ویتامین C: از منابع خوب این ویتامین می‌توان به فلفل دلمه‌ای، مرکبات، توت‌فرنگی اشاره کرد.

· ویتامین‌های گروه B : این ویتامین‌ها به ویژه بیوتین را می‌توان در جگر، ماهی سالمون، آجیل، مغزیجات، آووکادو و محصولات لبنی یافت.

· ویتامین :E از منابع خوب این ویتامین می‌توان به دانه‌ی آفتاب‌گردان، بادام‌ها، اسفناج و آووکادو اشاره کرد.

آیا مکانیزم قرص تقویت مو با قرص رشد مو متفاوت است؟

مکانیزم اثر تمام قرص‌های تقویت مو با هم متفاوت است اما ممکن است اثرات مشابه به هم داشته باشند. به طور مثال ممکن است برخی قرص‌های مکمل که کار اصلی آن ها تقویت ریشه مو است، روی رشد قدی مو هم تاثیر گذار باشند. درست است که نوع و میزان ویتامین‌ها و مینرال‌های به کار رفته در مکمل‌های تقویت مو با هم متفاوت است ولی همه آن در نهایت با تقویت فولیکول مو، علاوه بر جلوگیری از ریزش به رشد قدی مو هم کمک می‌کنند.

چگونه موهای خود را تقویت کنم؟

با انجام روش‌های کمک‌کننده زیر می‌توان در کنار درمان‌های پزشکی بدون هیچ هزینه‌ای سرعت تقویت مو را افزایش دهید.

1-تقویت مو با عدم استفاده از گرمای مستقیم

برای کاهش آسیب سشوار به مو، توصیه می‌شود که آن را حدود 6 سانت از موهای خود دور نگه دارید. همچنین باید سشوار را حرکت داده و در یک نقطه تمرکز نکنید.

2-استفاده از مکمل‌های ویتامین و املاح برای تقویت مو

در صورتی که نمی توانید مواد مغذی مورد نیاز را از رژیم غذایی دریافت کنید، می‌توانید مکملی مصرف کنید که حاوی این ویتامین‌ها باشد. مکمل هیرونیک محصول شرکت نیکان فارمد مهر حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و با تقویت فولیکول مو موجب استحکام و رشد مو می‌شود.

دوره درمان این محصول 3 ماه است.هر جعبه این مکمل حاوی 30 عدد قرص که باید روزی یک عدد همراه وعده غذایی میل شود. ترکیبات این محصول شامل موارد زیر است:

· روی (Zinc)

· ویتامین B6

· بیوتین (Biotin)

· ویتامین B5

· کوآنزیم

3-تقویت مو با مصرف به اندازه شامپوهای شیمیایی

شستن بیش از حد مو باعث خشک‌شدن ریشه و ساقه و تضعیف فولیکول مو می‌شود. شما می‌توانید به جای شستن هر روز موها، 2 تا 3 بار در هفته به شستشو موهای خود بپردازید.

4-تقویت مو با ماساژ کف سر

افزایش گردش‌خون در پوست سر باعث تقویت ریشه مو و همچنین تسریع رشد قدی موها می‌شود.

5-تقویت مو با پروتئین

فولیکول‌های مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده‌اند و رژیم‌غذایی با پروتئین کافی به تقویت ریشه و ساقه کمک می‌کند. غذاهای غنی از پروتئین شامل موارد زیر است:

1. حبوبات به ویژه لوبیا

2. مغزیجات

3. تخم مرغ

4. انواع ماهی ها

5. گوشت کم‌چربی و بدون استخوان

6. کلم و اسفناج

6-تقویت مو با آبکشی با آب سرد

استحمام با آب گرم ممکن است باعث آسیب به کوتیکول و ریشه موها شود. برای حفاظت از موها بهتر است با آب ولرم شستشو انجام شود.

7-استفاده از روغن داغ برای تقویت مو

روغن‌تراپی با استفاده از روغنی که کمی حرارت دیده است برای پروتئین‌رسانی و آبرسانی به موهای خشک استفاده می‌شود. درمان با روغن‌های آووکادو و نارگیل می‌تواند مفید باشد.

8- برای تقویت مو از تی‌شرت استفاده کنید

پزشکان معتقدند مالیدن موهای خیس به حوله‌های پارچه‌ای به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین پارچه و موی خیس باعث شکنندگی مو می‌شود. راه حل ساده و ارزان برای خشک‌کردن موها استفاده از تی‌شرت نخی ساده می‌باشد. همچنین می‌توانید از حوله‌های میکروفیبر استفاده کنید.

غذاهایی که برا تقویت و شادابی مو مناسب است

قرص تقویت مو و انواع ویتامین و مواد معدنی برای تقویت مو

در این قسمت 20 نوع غذایی که می‌توانیم برای تقویت مو در رژیم غذایی خود بگنجانیم اشاره خواهیم کرد:

· آلو

· گوشت گاو

· هویج

· تخم مرغ

· ماهی سالمون

· چای سبز

· برنج قهوه ای

· انواع صدف‌ها

· گردو

· سبزیجات با برگ تیره

· عدس

· فلفل دلمه‌ای

· میگو

· انواع میوه‌ها

· کدو تنبل

· سیب‌زمینی شیرین

· غلات کامل

· تقویت مو با زغال‌اخته

روغن مالی سر چقدر در تقویت مو تاثیر دارد

تقویت مو با روغن‌تراپی یک روش درمانی جایگزین برای درمان‌های کلینیکال نظیر ویتامینه، پی‌آرپی و ... است. با روغن‌تراپی اصولی شاهد افزایش رشد قدی، تقویت و ترمیم ساقه خواهیم بود. برای درمان با این روش می‌توان از روغن‌های مختلفی بسته به نوع موها استفاده کرد..

معرفی شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر Nikanpharma.com در زمینه واردات مکمل‌های غذایی و دارویی از کشورهای سوئیس، چک و انگلستان فعالیت می‌کند. این مجموعه با انتخاب هوشمندانه محصولات کاربردی توانسته نیازهای اساسی مردم در زمینه مکمل‌ها را تامین کند. همچنین این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در سال 1397 پا به عرصه تولیدات مکمل‌های دارویی در کشور گذاشت و پس از 2 سال تحقیق و بررسی محصولات برند هیرونیک و ایکس مارت را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کرد.

این محصولات با همراهی متخصصان ایرانی و طبق تاییده کشور سوئیس تولید میشود. مکمل‌هایی نظیر تقویت سیستم ایمنی، سلامت بانوان، تقویت استخوانها و سلامت پوست و مو تولید و به بازار عرضه شده است. برای مشاهده محصولات و خرید مکمل‌های ریزش مو می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

برای تقویت موی سر راه‌های زیادی وجود دارد.در این مقاله به ویتامین‌های تقویت مو، روش‌های ساده تقویت ریشه و ساقه و همچنین غذاهایی که برا تقویت و شادابی مو مناسب است پرداخته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha