یک شرکت بیوتکنولوژی می‌گوید روشی را برای انتقال مستقیم دارو‌های ضدسرطان به سلول‌های سرطانی ابداع کرده است، که مانع از بروز سمیت ناشی از شیمی‌درمانی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز این روش از نانوتکنولوژی - استفاده از ماشین‌های میکروسکوپی کوچکتر از یک سلول انسانی - استفاده می‌کند.

انتقال مستقیم داروهای شیمی‌درمانی به سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد که دوزهای دارویی هزاران بار کمتر از  مقادیر معمول در شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار گیرد که تحمل دارو را برای بیمار بسیار ساده‌تر می‌کند.

شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی EnGenelC اعلام کرده است که نانوسلول‌هایی را بوجود آورده است که حاوی داروهای شیمی‌درمانی هستند.این نانوسلول‌ها از طریق آنتی‌بادی‌ها (پادتن‌هایی) که بر سطح خود دارند به سلول‌های سرطانی متصل می‌شوند و آنها را هدف قرار می‌دهند.

هنگامی که نانوسلول به جدار سلول سرطانی متصل می‌شود، سلول آن را می‌بلعد و دارو به طور مستقیم به درون سلول سرطانی آزاد می‌شود.

این شرکت گفت در آزمون‌های بالینی بر روی میمون‌ها بی‌خطر بودن این  نانوسلول‌های مشتق از باکتری‌ ثابت شده است و آنها توانسته‌اند باعث فروکش‌کردن قابل توجه سرطان شوند.

انتظار می‌رود در صورت کسب مجوز استفاده از این روش در انسان‌ها از اواخر امسال آغاز شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha