مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد خواهد شد.

درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدی با اشاره به روز جهانی هپاتیت بر لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص این بیماری تاکید و اظهار کرد: متاسفانه براساس آمارهای جهانی هر 30 ثانیه یک نفر ، جانش را به دلیل ابتلا به هپاتیت B و C از دست می دهد.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: آشنایی با انواع هپاتیت ها، راه های انتقال، راه های پیشگیری، درمان و مراقبت بیماران و...می‌تواند به کاهش مبتلایان در این بخش کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه آزمایش به موقع هپاتیت B و C و D می تواند زندگیتان را نجات دهد تصریح کرد: درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد خواهد شد.

محمدی با اشاره به خطر بروز این بیماری در معتادین تزریقی گفت: عدم استفاده از سرنگ های آلوده در معتادان تزریقی ، مانع ابتلا به هپاتیت B و C می شود.

وی به اهمیت استفاده از آب و غذای سالم و نقش آن در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم مصرف غذا و آب آلوده می تواند از پیدایش هپاتیت A و E جلوگیری کند.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و درمان هپاتیت در شهرستان دامغان بر اساس مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت ( SHEP) به مناسبت روز جهانی هپاتیت خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی که بر اساس مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت ( SHEP) برگزار شده، به شرح وظایف پرسنل بهداشتی درمانی و نقش آن ها در پیشگیری، شناسایی، درمان و مراقبت بیماران اشاره شد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در حوزه سلامت بر لزوم برگزاری جلسات آموزشی برای رابطین بهداشت، سفیران سلامت و عموم مردم و همچنین استفاده از فضای مجازی جهت اطلاع رسانی عمومی در خصوص بیماری هپاتیت های ویروسی و بیماری های کبدی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha