معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون مردم مناطق سیل‌زده، مشکلی در تامین آب شرب مصرفی ندارند و بیماری گوارشی نیز در این مناطق شیوع نیافته است.

بیماری‌های گوارشی به دنبال سیل شایع نشد/ توصیه‌های وزارت بهداشت در «پساسیل»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محسن فرهادی با اشاره به احتمال افزایش موارد بیماری‌های گوارشی به دنبال وقوع سیل، افزود: در زمان وقوع سیل، احتمال آلوده شدن آب شرب به آب فاضلاب طبیعی است. خوشبختانه در مناطقی که دچار سیل زدگی شدند، مانده آب مخلوط شده با فاضلاب کنترل شد و مشکلی از این نظر نداریم و حتی تجمع حشرات نیز مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: آب سالم، آبی است که برای مصرف‌کننده خطری نداشته باشد و باید بدون عوامل زنده بیماری زا، بدون مواد شیمیایی زیان آور، دارای طعم مطبوع و قابل استفاده برای مصارف خانگی باشد.

تاکنون گزارشی از برخورد کارشناسان بهداشت محیط با تجمع حشرات موذی در مناطق سیل زده وجود نداشته است

فرهادی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از برخورد کارشناسان بهداشت محیط در رابطه با تجمع موش‌ها و سایر حشرات موذی در مناطق سیل زده وجود نداشته و مشکل آب رسانی نیز حل شده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به هشدارهای کارشناسان بهداشت، صرفا از تانکرهای آب شرب یا آب‌های بسته‌بندی دارای مشخصات بهداشتی در مواقع سیل زدگی باید استفاده کرد و در صورت بروز مشکلات گوارشی به کارشناسان بهداشتی یا پزشکان مستقر مراجعه شود.

به گفته فرهادی، یکی از اولویت‌های مهم و اصلی تدارکات و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، تهیه و تامین آب شرب مصرفی آنهاست و به همین علت، سلامت آب و حفاظت از منابع آب برای جلوگیری از هر حادثه احتمالی ضروری است و در این شرایط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار نهادهای دیگر، برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهد که فورا عملی و قابل اجرا باشد.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ آب باید از استحکام لازم در مقابل حوادث احتمالی برخوردار باشند همچنین باید ساخت و ساز تاسیسات آبی در اماکنی باشد که از تهدیدهای طبیعی احتمالی دور بوده و با پیش بینی لازم، آسیب پذیری آنها در مقابل حوادث به حداقل ممکن برسد.

از ابتدای مرداد سال جاری ۲۴ استان کشور درگیر سیل شدند و ۹۳ نفر فوت و ۶ نفر همچنان مفقود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha