یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 343375

کیم چانگ، از دپارتمان پوست بیلور، می‌گوید: «تعریق یک عملکرد مهم بدن است که شما را خنک می‌کند، سموم را از طریق پوست دفع می‌کند."یادگیری اینکه چگونه این عملکرد را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید، می تواند نتایج عالی داشته باشد."

در تابستان بیشتر از پوست خود مراقبت کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی یک زیبایی‌شناس کالج پزشکی بیلور می‌گوید تعریق می‌تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، بنابراین یادگیری نحوه رسیدگی به آن باید بخش مهمی از رژیم مراقبت از پوست شما باشد.

چانگ گفت: مهمترین مراحل برای هر روتین مراقبت از پوست، پاکسازی، لایه برداری، آبرسانی و محافظت است.

برای تمیز کردن، محصولاتی را با بافت کرمی و ضخیم‌تر با آنهایی که بافت فوم دارند تعویض کنید. محصولات کرمی و با بافت ضخیم تر دارای رطوبت اضافی هستند که در طول تابستان ضروری نیست.

ورزشکاران، افرادی که در خارج از منزل کار می کنند و سایرین که زیاد عرق می کنند می توانند از لایه بردارهایی مانند خاک دیاتومه یا دانه های جوجوبا استفاده کنند.

در حالی که آبرسانی برای پوست سالم ضروری است، در روزهای عرق‌ریز تابستان می‌توان مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تری را با سرم‌هایی مانند ویتامین C یا اسید هیالورونیک جایگزین کرد. همچنین می‌توانید مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر مانند ژل مبتنی بر آب یا محصولات بدون روغن را امتحان کنید.

چانگ می‌گوید: «بسیاری از مردم در طول تابستان از آرایش چشم‌پوشی می‌کنند، زیرا می‌تواند هنگام تعریق باعث ایجاد جوش شود، اما جستجوی محصولاتی که خاصیت رنگ‌آمیزی برای آن‌ها دارند، مانند برخی از ضدآفتاب‌ها، می‌تواند راه‌حل خوبی باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب کلیدی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است. کرم ضد آفتاب باید دارای SPF 30 یا بالاتر، مقاوم در برابر آب و محافظت با طیف وسیع (محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB) باشد.

ضدآفتاب های مقاوم در برابر آب باعث می شوند عرق بدون پاک کردن ضد آفتاب از بین برود و از سوزش در چشم جلوگیری کند. هنگامی که در خارج از منزل هستید، کرم های ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

چانگ می‌گوید: «اگر در شرکت کار می‌کنید یا واقعاً زمان زیادی را زیر نور آفتاب نمی‌گذرانید، می‌توانید روال عادی پوست خود را دنبال کنید، اما هر چه بیشتر عرق کنید، تغییرات بیشتری مورد نیاز است.»

عرق می تواند برای افرادی که اخیراً تحت عمل یا رژیم های پوستی خاصی قرار گرفته اند یا در حال انجام آن هستند، ناراحتی ایجاد کند.

درمان هایی مانند میکرونیدلینگ، لایه برداری با لیزر یا لایه برداری شیمیایی ممکن است اسیدهایی را روی پوست باقی بگذارند که در هنگام تولید عرق باعث سوزش می شود. محصولات حاوی رتینول و رتین-A همچنین می توانند در ترکیب با عرق باعث احساس سوزش شوند. محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسیدهای لاکتیک یا گلیکولیک برای درمان آکنه نیز می توانند هنگام قرار گرفتن در معرض عرق باعث ناراحتی شوند.

چانگ گفت: «این مهم است که بدانید برخی از ناراحتی‌ها هنگام عرق کردن در طول یا بعد از برخی محصولات یا روش‌های مراقبت از پوست رایج است. اگر ناراحتی غیرقابل تحمل شد، باید از متخصص پوست خود کمک بگیرید.

راه های زیادی برای محافظت از پوست وجود دارد. چانگ استفاده از لباس های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و پوشیدن کلاه لبه پهن را توصیه می کند. برنامه های هواشناسی اطلاعاتی را در مورد زمانی که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش زیاد است ارائه می دهند و باید به شما هشدار دهند که چه زمانی باید مراقب باشید. یک رژیم غذایی متعادل می تواند به جلوگیری از التهاب یا جوش های پوستی که باعث می شود افراد در طول تابستان از محصولات بیشتری استفاده کنند، کمک کند. وقتی هوا گرم است، کمتر، بیشتر است.

چانگ گفت: "پوست بزرگترین عضو بدن است و راه های زیادی وجود دارد که می توانیم از آن مراقبت کنیم." وقتی بدانیم چگونه این کار را انجام دهیم، می توانیم بدون نگرانی از تابستان خود لذت ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha