اکثر بیمارانی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، علاقه اندک یا بدون علاقه به فعالیت جنسی گزارش دادند.

بیشتر زنان مبتلا به سرطان ریه، اختلال عملکرد جنسی میگیرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی بر اساس مطالعه ارائه شده در کنفرانس سالانه انجمن بین المللی مطالعه سرطان ریه در کنفرانس جهانی سرطان ریه، اختلال عملکرد جنسی در زنان مبتلا به سرطان ریه شایع است.

نارجوست فلورز، M.D. از موسسه سرطان Dana-Farber در بوستون، و همکارانش از داده های بنیاد GO2 برای سرطان ریه و ثبت سرطان ریه برای ارزیابی اختلال عملکرد جنسی در 249 زن مبتلا به سرطان ریه استفاده کردند.

محققان دریافتند که در 30 روز گذشته، 53 درصد از شرکت کنندگان با خود یا شخص دیگری فعالیت جنسی داشتند. سه چهارم از شرکت کنندگان (77 درصد) اظهار داشتند که علاقه اندکی به فعالیت جنسی دارند و دو سوم (67 درصد)اظهار داشتند که تمایلی به فعالیت جنسی ندارند یا اصلا نمی خواهند.

خستگی (40 درصد)، احساس غم و ناراحتی (28 درصد)، مشکلات با شریک زندگی (22 درصد) و تنگی نفس (15 درصد) شایع ترین عواملی بودند که به عنوان تأثیر منفی بر رضایت از زندگی جنسی بیماران ذکر شدند. از میان شرکت‌کنندگانی که در 30 روز گذشته فعالیت جنسی داشته‌اند، 59 درصد مشکلات قابل‌توجهی با خشکی واژن و 26 درصد درد/ناراحتی واژن در طول فعالیت جنسی گزارش کرده‌اند. تفاوت های قابل توجهی در کاهش میل یا علاقه جنسی و درد/ناراحتی واژن قبل و بعد از تشخیص سرطان ریه مشاهده شد.

فلورز در بیانیه ای گفت: "تحقیقات بیشتر برای توسعه مداخلات مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان ریه ضروری است." "بیمارانی که به سلامت جنسی آنها توجه می شود کیفیت زندگی بهتر، کنترل درد بهتر و روابط بهتر با شریک زندگی و تیم مراقبت های بهداشتی خود دارند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha